Trusselbrev, Blogging, Utdanning, Chloe ++ Ukens spørsmål #232

annonse – kicks

Hvem er det som tar bildene til bloggen din?
– Det er meg selv! Jeg bruker et stativ og fjernkontroll for å ta bildene. Da får jeg full kontroll på hvordan bildene blir, og jeg trenger ikke å mase på andre / være avhengig av at andre skal ta bilder av meg. Helt siden jeg begynte å blogge for over 8 år siden har jeg alltid vært sånn at jeg vil ta bildene selv. Jeg bruker også et kamera med flippskjerm som gjør at jeg kan se hvordan bildet blir mens jeg står forran kameraet. Uten den skjermen hadde det blitt veldig vanskelig å ta bilder. Hehe!

Hva er det mest utfordrende med hund?
– Man må planlegge litt ekstra om man skal noe spesielt. Om Per Fredrik og jeg skal avgårde i mange timer, eller overnatte et sted, og vi ikke kan ha med Chloe, må vi jo ha noen som kan passe henne. Men nå som hun begynner å bli eldre, er det mye lettere å ha henne. I begynnelsen kunne vi nesten ikke vært borte 1 time engang, men nå kan vi være borte noen timer uten at det er noe problem.

 

Har du noen gang fått trussel brev eller at du har følt deg truet over noen hatere?
– Jeg har aldri fått noen trusselbrev, men jeg har fått en del creepy stalkerbrev. Heldigvis er det veldig lenge siden, og det har sluttet. Så det er jeg glad for. Men det var skikkelig ekkelt da det pågikk. Har fått en del stygge kommentarer opp igjennom årene, og en del som har sagt at de vil gjøre voldelige ting mot meg, og det er ikke akkurat særlig hyggelig. Disse har vært enkelthendelser, og dersom de hadde blitt mer alvorlige eller gjentatt seg hadde jeg ikke tvilt på å til politiet med en gang.

I og med at du “lever” av bloggen din, har du en annen utdanning ved siden av? Såfall hva er planene for utdanning senere om du har tenkt til det. Hilsen en forvirret jente som må velge studie og hva hun skal bli.
– Jeg er ferdig med hele videregående, og kan begynne rett på andre studier om jeg en dag ønsker det. Sånn som ting har vært de siste årene, og også som de kommer til å være de neste årene, er det ingen behov for utdanning for min del.

Jeg kan absolutt ikke spå fremtiden, så jeg vet ikke hva den bringer. Men jeg har lyst til å drive eget firma, slik som jeg gjør nå, resten av livet. EDIT: for mange firmaer er det smart med utdanning, eller ta en del kurs og jeg kommer til å ta kurs i de tingene som er nødvendig at jeg selv må kunne for å drive firma.

Utdanning er absolutt noe som er smart og ikke minst nødvendig i mange yrker, men det er ikke for alle. Det jeg prøver å si her er at selv om man ikke tar en utdanning kan man fint klare seg bra her i livet, man må bare jobbe hardt. Bare ta en titt på noen av de rikeste menneskene i verden, så ser man fort at mange av de ikke engang har fullført ungdomsskolen. (ikke at det er å anbefale akkurat, haha).

Syns du det er vanskelig å finne på nye temaer å skrive om?
– Ja og nei. Det kommer akkurat ann på dagen min. Jeg er veldig sånn at jeg liker å stå opp tidlig og få mye ut av dagen, og da blir jeg i godt humør, som gjør at jeg kommer i en god kreativ modus, og da er det null stress å skrive 800 ord på rappen og lage et bra innlegg. Om jeg derimot sover til langt utpå dagen blir jeg i veldig dårlig humør fordi jeg føler jeg ikke har rukket noe den dagen, og da klarer jeg ikke å ta en selfie engang. Da blir liksom alt feil. Så det kommer rett og slett ann på humøret mitt.

 

Hva er favorittfargen din?
– Favorittfargen min er uten tvil rosa. Tror nok de fleste kan se det, i og med at jeg har det overalt på klær og interiør. Blir alltid skikkelig glad når ting er rosa! Hehe!

Får du “dårlig samvittighet” når du ikke svarer på alle spørsmål som blir sendt inn?
– Ja, jeg ønsker veldig gjerne å alltid svare dere. Dere er jo alltid så skjønne så jeg vil egentlig svare alle. Men det lar seg ikke alltid gjøre dessverre. I ukens spørsmål tar jeg kun med de spørsmålene jeg ser for meg at flere lurer på. Men jeg prøver så godt jeg kan å alltid svare i kommentarfeltet på mer individuelle spørsmål.

 

Hvis du skal ha en rolig kveld eller dag inne, hva gjør du da?
– Hvis jeg skal slappe helt av liker jeg å ta et langt deilig med, med ansiktsmaske, hårkur, bathbomb og en film på mac’en ved siden av badekaret.

Hvilken foundation bruker du ?
– Jeg har en god stund nå brukt en fra Dior. Den er perfekt nå på vinteren  der huden er tørr, og man trenger en foundation som ikke matter helt ned. Den dekker sykt bra, og gir skikkelig sånn photoshop hud. Hehe!

Har også fått sykt mye bedre hud etter at jeg begynte med denne foundation. Har praktisk talt ingen kviser lengre, og omg jeg hadde mange før.. Selve huden min har også blitt mye mindre tørr, og ja, den er bare amazing! Foundation jeg bruker finner du HER

 

Noe du lurer  på til neste “ukens spørsmål”?

6 kommentarer
    1. Har du noen hobbyer? Hva liker du best med julen? Lærte du mye npr du gikk kokkelinja og tok du med deg lærdommen videre etter videregående? Jeg har nemlig gått samme linje og nå er jeg kokkelærling😊 du er veldig pen og et forbilde for mange unge! Klem

    2. What do you think of some bloggers who write very much about sex and are very open about their sex lives?

      (There are so many such bloggers and I think it’s a bit cheap way to get readers, can’t be good for their career in future… )

    3. hvilke kamera bruker du og kan du legge ut bilde av foto utstyret ditt på bloggen? ❤️
      -hilsen foto interessert jente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg