Trening med sminke

Jeg får veldig ofte en del kommentarer på at jeg trener med sminke, og folk som syns det er helt idiotisk. Så jeg tenkte å skrive litt om det. Noe av grunnen til at man trener er for å se bra ut, og hvorfor skal man da stå på treningssenteret og føle seg som en dass?

Jeg liker å legge vanlig sminke og se fresh ut – føler man seg bra klarer man også å yte bedre. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for folk å forstå?

En annen ting er også dette med svette. Alle mennesker svetter forskjellig. Noen svetter veldig mye, og noen svetter nesten ingenting. Jeg er av den typen som nesten ikke svetter uansett hvor hardt jeg trener.

Jeg har bokstavelig talt kastet opp under trening fordi jeg trente så hardt – og ikke engang da var jeg mer enn litt klam på ryggen. Anbefaler forresten ingen å trene så hardt at de kaster opp. Det skjedde med meg en gang, og det var mer enn nok. Haha!


(eneste som glinser i ansiktet mitt er highlighter 🌟⚡️ ) 

Husker da jeg trente med en venninne en gang, og hun ble helt sjokkert fordi jeg ikke svettet en dråpe fra ansiktet – mens det rant svette ned fra ansiktet hennes. Som jeg sa lengre opp; vi mennesker svetter forskjellig, og det er bare naturlig. Siden jeg ikke svetter fra ansiktet er det faktisk ikke noe stress å ha på sminke.

Så folkens; nå håper jeg vi seriøst kan roe ned på å sminke-shame andre, fordi de vil føle seg vel på trening 😉

13 kommentarer
    1. You go girl! 💁‍♀️Hvorfor ikke sminke seg når man trener, man vil jo føle seg vell og man får et ekstra kikk 💪

      Folk får slutte å legge seg borti alt som er 🙄
      Har man ikke noe pent å si /skrive. Holdt kjeft 🙄

    2. Haha ja rart andre bryr seg så mye om det. For min del bruker jeg ikke annet enn maskara på trening stort sett. Kroppen blir varmere når man trener og porene er mer åpne. Litt som å få huden puste når man sover. Du bruker jo nokså mye sminke stort sett sier du, så kan være noe å tenke på

    3. Make up should never be anybody elses business but the one wearing it! I HATE it when women say, in a smug way, “but I don’t like any girly shit like make up, jewellery, bling-bling etc”. and they say it as a way to put shame on you and make you feel bad about yourself. Nowadays I answer, just to annoy them “Well, I loooove make up and all the girly shit! The more the better!” Haha!! 😀

    4. Hei! Skikkelig fin blogg. Jeg har lyst till å bli blogger og bare lurte på om du også var populær på barneskolen?
      Klem stina2

    5. Så kult at du kommer med et ordentlig svar mot alle haterne! Du har så rett når det kommer til det med svette. I tillegg er det jo mange som føler seg utilpasse på treningssentrene så hvorfor ikke øke selvtilliten med litt sminke? ❤️❤️ Det eneste jeg synes var litt rart er det at man trener for å se bra ut. De fleste trener vel for å bli sterke og få en sunn hverdag?

    6. Bruker sminke når jeg trener sjæl, liker rett og slett og bruke det. Dette er noe som er helt opp til en selv.. det er som å si noe på at folk fikser håret, har fint treningstøy osv.. uvesentlig!

      Vi lever i 2019, stort sett alle kvinner bruker sminke. Dette burde da ikke være tabu lenger. Men vi lever jo i lille Norge, kanskje derfor.
      Bry dere om dere selv folkens, før man kikker på andre.

    7. Bruker ikke sminke selv når jeg trener, men bare fordi jeg ikke gidder. Men bryr meg virkelig ikke om folk bruker sminke eller ikke på trening😅 Folk har lite å gjøre som orker å bry seg om det..

    8. Endelig noen som sa det! Kan ikke bli mer enig! Man vil jo føle seg fresh og fin når man trener, det gir jo mye mer motivasjon. Dessuten er det ikke alle her i verden som er/føler seg naturlig “pen”, og vi må da gjøre så godt vi kan ut av det!
      Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan plages så forferdelig mye av at noen velger å bruke sminke på trening, det finnes da verre ting å bekymre seg over?
      Stå på Stina, du ser smashing ut!

    9. Synes d er opp til hver enkelt om de vil ha sminke på eller ikke, gjør det Du selv føler for. Det varierer for min del, men trener som oftes uten…rett og slett for at jeg ikke orker bryet før trening, skal jo dusje rett etterpå likevel. Når d gjelder andre så er vennlighet og et smil det jeg legger mest merke til, ellers går det meste av utseende ubemerket hen for meg. D viktigste med trening er vel akkurat det du gjør, nemlig selve treningen😄

    10. Det er helt greit og på en måte saklig det du sier med at folk svetter forskjellig, men grunnen for at man ikke burde trene med sminke er fordi kroppen og huden skal renses under trening, noe den gjør ved svetting ( uavhengig av hvor mye)! Porene skal renses for avfallsstoffer, noe den ikke får gjort ved bruk av sminke! Så litt usaklig der syns jeg, men fair nok, alle skal få gjøre som de vil, ville bare komme med en tips siden jeg er hudpleier selv og vet hvor viktig det er å trene uten sminke og la huden få puste når det trengs som mest!
      Lov meg hvertfall at du fjerner sminken og renser huden godt etter trening i det minste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg