Trendalarm: Tørkede blomster!

Den siste tiden har tørkede blomster blitt ekstremt populært, og man ser det selges overalt i blomsterbutikker og det florerer av bilder med tørkede blomster på instagram.

For en så blomsterfrelst jente som meg er jo dette supergøy! Jeg kjøper ofte blomster, men snittroser varer maks 14 dager også må de kastes, men ikke nå lengre!

Jeg fikk en vilt svær blomsterbukett av Per Fredrik for en måneds tid siden, og den har hengt opp ned til tørk i flere uker. Hang den opp da vi dro til Gran Canaria 7 november, og det er først nå den er helt tørr. Måtte smøre meg med bittelitt tålmodighet. Hehe! Tipper det ikke tar sååå lang tid til vanlig, men det tok sikkert litt ekstra tid med denne buketten siden den er såpass stor.  

Satt hele buketten i en champagnekjøler på marmorbordet, og det ble så lekkert! Nå kan jeg basically ha blomsterbuketten for evig! Så koselig og lekkert!

Har sett at prisene i butikker for tørkede blomster er heeeelt ville. Det koster typ 300,- kr for 5 tørkede roser. Haha. Så du kan lett tørke dine egne blomster.

Bare kjøp en vanlig bukett (pass på at blomstene kommer til å se pene ut når de er tørket) og ha den i vann til litt før den har blitt dårlig, også henger du de opp ned og venter på at de skal tørke. Pass på å ikke henge de for lyst for da kan fargen falme litt har jeg hørt.

3 kommentarer
    1. Lovely bouquet! I dried my wedding bouquet and it was wonderful. When we moved away from our old hometown, I packed it carefully, but the moving company wasn’t that careful… So it was in thousand pieces! 🙁 I have still kept the pieces and put some of them in a locket necklace. And I have photos of the bouquet, of course! 🙂

    2. Tørkede roser er så vakre!! 🙂 Men jeg må nok investere i noen nye buketter, tror jeg, for de jeg har igjen her nå, er bare noen beige og fargeløse greier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg