Til min fremtidige selv

annonse – bubbleroom

Vet dere hva jeg har gjort? Laget en tidskapsel! Det er en video der jeg svarer på spørsmål om hvordan livet mitt er nå og tanker om fremtiden. Jeg har laget en ganske stor spørsmålsrunde man kan bruke, og det kommer til å bli spennende om noen år og se tilbake på denne videoen. Målet er å lage en ny video på cirka samme tidspunkt hvert år, og svare på de samme spørsmålene. Da kan jeg se hvor mye jeg forandrer meg fra år til år, og hvordan livet utvikler seg.

Livet flyr avgårde så fort, og man tenker at det man føler akkurat nå er noe man kommer til å huske. Men vet du hva? Antageligvis kommer du til å glemme det meste av det du tenker, føler og mener akkurat nå.

Jeg har en egen minnepenn til disse opptakene, sammen med et dokument med alle spørsmålene på, så det er lett å finne alt samtidig. Prøv det ut selv!

PS; om du har barn har jeg laget en liten spørsmålsrunde for de også. Tenk så gøy det hadde vært å sett videoer av seg selv som barn, og fått vite alt om hva du selv tenkte og følte da?

SKJØRTHER

 

Tidskapsel spørsmål:

Dato i dag:

Sivilstatus nå:

Bosted:

Viktigste mennesker i livet nå:

Følelser:
– Hva er det du bekymrer deg mest for i fremtiden
– Hvordan føler du at livet ditt er?
– Hva er du takknemlig for?

Mål og aspirasjoner:
– Hva er dine mål akkurat nå?
– Hva er dine mål for fremtiden?
– Hva er dine hår for fremtidige deg?
– Hva håper du har forandret seg innen 5 år?
– Hva prøver du å bli bedre på?

En dag i livet ditt:
– Hvordan er livet ditt til vanlig?
– Hva er en typisk dag for deg?
– Hvilke ting liker du best å gjøre?

Ting du har lært:
– Hvilke råd ville du gitt fremtidige deg selv?
– Har du lært en viktig lekse nylig, som du ikke vil glemme?

Fremtiden:
– Mitt liv om 5 år
– Mitt liv om 15 år

SKJØRTHER

 

Til barn:

Alder, dato i dag.

Hvem er dine bestevenner?

Hva vil du bli når du blir stor?

Favoritt leke?

Hva er det du liker å gjøre?

Hva liker du best og minst på skolen?

Favoritt mat?

Hva er du flinkest til?

Favoritt tingen du har gjort i år?

 

Prøv det ut selv! Stol på meg; du kommer til å se tilbake på de videoene med gode og vonde følelser en dag, og du kommer til å kunne minne deg selv på hvor langt du har kommet og hvor mye du har vært igjennom som har formet deg til å bli det mennesket du en dag kommer til å være!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg