Tidenes blåmandag? Nå er morro’a over!

Årets første mandag, og vi kan vel alle være enig om at dette ble en skikkelig blåmandag? Jeg vet ikke med dere, men jeg kjenner jeg meg fortsatt fyllesyk etter nyttårsaften. Det er som at lufta har gått ut av ballongen..

Det gikk fra at jeg spiste godteri, julekaker og julemat hver eneste dag. Stod opp til julepyntet hus med 5 nye pakker i pakkekalenderen hver dag. Man møtte hverandre faktisk et par ganger og fikk vært litt sosiale. Ny julefilm hver dag, og det var bare glede og kos overalt.

Så rullet vi over nyttår. Plutselig er det null godteri, stå opp supertidlig, all julepynten er borte og det er så tomt i stua at det er ekko her, oppvaskmaskinen har blitt ødelagt (skjedde forsåvidt for flere uker siden, men når vi først skal klage kan jeg slenge det med der, og ja; voksenlivet 101, når oppvaskmaskinen ryker tar det ukesvis å fikse den for alt mulig av deler skal bestilles og det er mye ventetid. gøy..), også er det tilbake til kun sunn mat og kjedelige tv programmer.

På toppen av kransekaka fikk vi i går beskjed om at det fremover blir null hjemmebesøk hos hverandre, full skjenkestopp og generelt er beskjedene; nå er morro’a over.

Som om januar ikke var en måned som allerede var kjip nok, så må jeg si at korona gjorde den hakket kjipere. Altså, hva skal man liksom finne på nå om dagen? Når det var skikkelig nedstengning i mars, så kunne vi i det minste pusle rundt i hagen og gå på turer uten å fryse av oss eggstokkene. Nå derimot. Not so much.

Så hva skal vi finne på nå for å ha det gøy? Kanskje vi alle skulle tatt oss en tur til syden? Få litt brunfarge og gi litt faen i restriksjoner? Nei.. Hadde alle gjort det hadde det nok blitt totalt smittekaos her i Norge. Jeg kommer i alle fall ikke til å reise på sydentur nå, og det håper jeg ingen andre gjør heller.

Jeg skal i alle fall ta meg selv litt i nakkeskinnet og få opp humøret. Gjøre ting som er koselige og lystbetont. I morgen får jeg en pakke i posten med litt frø til blomster, så da har jeg litt å pusle med.

Også må jeg komme igang med treningen, for det vet jeg at det gir meg endorfiner og da blir jeg lettere til sinns. Også skal jeg ta meg en runde rundt i huset og henge opp post-it lapper med motiverende ord på. Det har jeg gjort før, og det merker jeg at alltid hjelper.

Også må jeg få dratt frem skiene og kommet meg ut på noen skiturer. Det er jo lov å ha med en venninne på det, så det er et lite triks for å være sosial, så lenge man holder avstand.

Jeg husker jo at januar i fjor kjentes ut som den lengste måneden noensinne. Husker at det var så mange memes om at januar hadde vårt i flere år, haha. Men så gikk januar over, slik som den kommer til å gjøre i år også. Så får vi heller bare bruke den tiden nå fremover til å gjøre det beste ut av det vi kan, og prøve å ikke havne rett ned i vinterdepresjon alle sammen.

12 kommentarer
    1. Hahaha, helt enig! Tidens blåmandag, startet dagen med og gå på ræv utav bilen (blankhålka) til at vaskemaskinen begynte å sende ut en hel elv fra seg. Er så slapp, så trøtt og helt ødelagt. Hva slags hverdag er dette?! Herregud..Når du finner en mirakelkur for og komme seg ut av denne tåka, si ifra! 😂😩

    2. Jeg skjønner ikke hvorfor du som er influenser som er hjemme hele dagen, uten barn osv. ikke drar til et deilig eksotisk sted. Eks. et sted i karibien, skaffer deg masse inspirasjon osv til bloggen. Mange slike fine steder med nesten null smitte, og man tar jo to tester når man kommer hjem og må sitte i karantene i 10 dager. Hadde jeg lett gjort!!

    3. Yeah, the fun is over! You can say that again! It’s cold and dark, the corona restrictions go more strict all the time and if our current vaccination speed is this, then we will be under this s*it till next x-mas (heia Finland)!

      But I try to keep my spirit up! I saw my Mom this Christmas and I have my man plus our two cat boys with me every day. Let’s not give up! After two months or so it will be (almost) spring. I love to read how you make preparations for the garden (grow seedlings etc.). It makes the spring feel a little closer somehow! 🙂

    4. Kan du legge ut et innlegg med hva du skriver på de post IT lappene? Høres genialt ut og veldig lystbetont 😃

    5. Jeg er litt heldig med at samboeren min har bursdag den 4. januar så da får vi feire litt ekstra. Men i dag derimot… ugh. Haha.

    6. Forstår den så sykt godt, er selv fra nordnorge og synes nesten det er komisk når folk sørfra snakker om mørketid for det kan ikke sammenlignes med hvordan det er oppe i nord, kan si det tar på når 2 timer dagslys er det du får haha, men uansett så er denne tiden av året lang, mørk og kald for alle. Selv dro jeg på utveksling til Hawaii nå for noen dager siden og sitter i karantene med 25 grader og sol og er utrolig takknemlig for at jeg har fått muligheten til dette, men snakker daglig med venner og familie hjemme som sliter med denne tunge tiden, og vet hvor tøff den kan være og spesielt nå i korona! Sender hvertfall varme og lyse tanker til deg og alle der hjemme, det går mot lysere tider! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg