This or that – Juleversjon med 15 spørsmål!

Ekte eller fake juletre?
– Fake. Da kan det stå oppe mye lengre og man vet at det kommer til å være fint og fyldig. Også er det allergivennlig.

 

Rød eller brun julebrus?
– Liker at brusen er rød, men ender alltid opp med sukkerfri brun, hehe!

 

Kakao eller gløgg?
– Kakao. Jeg er ikke noe fan av gløgg what so ever.  Har egen kakaobar på kjøkkenet, for det elsker jeg!

Snø eller ikke snø?
– Snø! Jeg elsker når det er snø, og jeg håper virkelig at vi får snø i desember! Siden jeg bor rett ved vannet kommer det nesten aldri snø her. Sjøen varmer opp + at saltet tar vekk en del av snøen. Men om det kommer snø litt lengre inn i landet går det jo ann å gå på ski. Det hadde vært gøy!

 

Feire jul hjemme eller reise bort?
– Hjemme. Uansett om man kunne reise bort eller ikke liker jeg best å feire hjemme. Kunne aldri tenkt meg å dra til syden og feire jul, eller feire jul på hytta.

 

Fargede julelys eller hvite julelys utendørs?
– Varmhvite. Jeg syns det kan være morsomt å se fargede lys, men personlig liker jeg best varmhvitt. Syns det ser så lekkert ut!

 

Reisen til julestjernen eller tre nøtter til askepott?
– Askepott. Aner ikke hvorfor, men jeg får helt grøsninger av reisen til julestjernen. Har aldri klart å se den. Var sikkert noe i den jeg ble redd for når jeg var liten, haha. Men på julaften må jeg alltid se askepott og mikkes jul mens jeg spiser godteri i julestrømpe!

 

Pepperkaker eller sugar cookies?
– Sugar cookies. Kanskje ikke så vanlig her i Norge og spise det til jul (er veldig vanlig i USA), men for meg er det et must. Så selv om pepperkaker smaker mest jul, syns jeg at sugar cookies smaker best.

Julefilmer eller julemusikk?
– Oi, vanskelig! Jeg tror jeg må velge julemusikk. Det hører jeg på i hele november og desember, og det gir meg så mye julestemning og glede! HER finner du forresten mine favorittjulesanger på Spotify, samlet i en liste.

 

Ribbe eller pinnekjøtt?
– Ribbe. Jeg er virkelig inne noe fan av pinnekjøtt, og ville aldri spist det. Ribbe er jeg ikke noe veldig glad i heller, men det funker. Min favoritt julemiddag er kalkun!

 

Julegenser eller julepysj?
– Julepysj. Jeg elsker å rusle rundt i julepysjen. Spesielt nå som vi er så mye inne!

 

Engel eller stjerne i toppen av juletreet?
– Stjerne. Selv om jeg elsker julen, er jeg ikke noe særlig religiøs, så jeg styrer som regel unna alt av pynt som har direkte med kristendom å gjøre.

 

Pynte tidlig eller pynte 23 desember?
– Tidlig! Vi har alltid pyntet tidlig, og jeg syns det er så mye mer koselig! Man rekker jo ikke å nyte førjulstiden dersom man pynter den 23 desember? Da venter man jo med julegleden til da? Nei, jeg syns at man skal nyte førjulstiden skikkelig og gi seg selv tid og ro til å gjøre alle de koselige juletingene man vil gjøre.

 

Hjemmelagde eller kjøpte gaver?
– Det viktigste for meg er tanken bak julegaven. Jeg syns det er skikkelig koselig med gaver der personen virkelig har tenkt “hva er det Stina liker?”.

 

Sjokoladekalender eller sminkekalender?
– Sminkekalender! Selv om jeg teknisk sett spiser sukker igjen, liker jeg å holde sukkeret til et minimum, og da er ikke sjokoladekalender noe smart akkurat, hehe! Sminkekalender eller kalendere der man får beauty produkter og klær elsker jeg!

 

4 kommentarer
    1. Hei:) Stjernen i toppen av treet har også noe med kristendommen å gjøre. Det var julestjernen som viste de tre vise menn veien til der jesusbarnet lå. Derfor man har stjerne i vinduet og toppen av treet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg