Tanker rundt fødsel, Telle Kalorier, Spontanabort, Trene 2 timer hver dag ++ Ukens spørsmål #296

annonselenker

Hvilke tanker har du rundt fødsel?
– Har med vilje ikke tenkt så mye på det. Har ikke lyst til å tenke på meg fødeskrekk akkurat. Men jeg har jo en storesøster som jobber som barnepleier som er med på fødsler hver eneste dag, så om jeg begynner å få mye tanker rundt det vet jeg at jeg kan spørre henne.

 

Har du noen tips til hvordan man kan lære seg å strikke genser?
– Jeg har lagt ut videoer der jeg viser en del viser en del strikke teknikker under kategorien “strikking” på bloggen. Så der er det mye å lære. Ellers enn det anbefaler jeg å søke på YouTube. Jeg har brukt det for å lære alt jeg kan om strikking.

Hvilken fuktighetskrem bruker du?
– Jeg bruker DENNE. Den gir masse fuktighet og gjør at sminken legger seg sykt bra. Også hjelper den å reparere huden etter kvise o.l. Helt amazing!

 

 

Hvordan går det med deg sånn helt ærlig?
– Det går mye bedre med meg nå. Fysisk er jeg nesten tilbake til vanlig. Jeg må fortsatt ta det med ro, og har ikke begynt å trene noe enda. Men jeg har ikke noe veldig med smerter enda, så det er deilig. Psykisk går det også ganske mye bedre.

Nå er det 4 uker siden spontanaborten, og 2,5 uke siden operasjonen, så jeg føler at jeg har fått prosessert mye av det og føler meg klar til å komme igang igjen med å prøve så fort jeg får mensen og eggløsning.

 

Hvordan var det å starte og blogge igjen?
– Det har vært gøy! Jeg har ikke kommet helt tilbake i rutiner enda. Jeg gikk jo nesten to år uten å blogge, så det tar litt tid å komme igang igjen med alt. Men jeg håper å komme igang med hyppigere oppdateringer fremover!

Hvilken selvbruning bruker du?
– Jeg bruker DENNE. Syns den gir en utrolig fin og jevn brunfarge som ser naturlig ut, også falmer den på en jevn måte. Det er jo mange selvbrunere som gjør at man ser utrolig flekkete ut når selvbruningen går av, det er ikke tilfellet med denne. Så det elsker jeg! Påfører den cirka hver 5-7 dag, og da har jeg alltid en fin brunfarge!

 

Hva er din favoritt årstid?
– SOMMER. Om sommeren lever jeg mitt beste liv både med å kunne trene SUP, sykkel, gåturer ute, jeg har en hage jeg elsker å være i, det er gøy å finne på masse ute med Per Fredrik og venner, og alt føles bare så mye mer magisk om sommeren! Også er det så deilig å ikke fryse!

 

Hvilke parfyme bruker du? Har du en god å anbefale?
– Jeg bruker DENNE parfymen. Syns den dufter utrolig feminint og godt. Den dufter av blomster og Magnolia. Elsker den!

 

 

Kommer du til å strikke og selge strikkegensere til andre?
– Nei. Det tar 10-20 timer å strikke en genser, så om jeg skulle solgt det måtte jeg enten tatt en latterlig dyr sum for genseren, eller tjent veldig lite i timesbetaling. Jeg strikker kun til meg selv, også designer jeg alt jeg lager, så legger jeg heller ut oppskrifter som man kan følge om man vil ha lik genser.

 

Er det mye pelstell med Papillon? Og er det en rase som bjeffer mye?
– Nei absolutt ikke. Chloe (Papillon) har silkepels som nesten aldri floker seg. Det er kun litt rundt ørene og under armene deres. De røyter en del om våren / høsten, og lite ellers, men da er det bare å børste de litt. De er små og glad i å passe på eierne sine, så de kan bjeffe en del. Men de er også ekstremt lett å trene opp og veldig lærevillige, så det er sikkert noe man kan lære de av.

 

Har du noen rabattkoder å dele med oss?
– Ja! Rabattkoden stinablogg gir alltid 10% rabatt hos Luxushair. Har brukt hair extensions derfra i mange år, og er så utrolig fornøyd. De har det beste håret! Og koden stina15 gir 15% rabatt på vårsortimentet hos hageglede.no. De har massevis av fine blomster du kan bestille til en billig pris!

 

Kunne du hatt en housetour snart igjen?
– Ja det kan jeg få til. Legger det til i kalenderen min, så jeg husker på det! Liker dere best video eller bilder?

 

Kan du legge ut flere matoppskrifter?
– Ja, har tenkt til å legge ut mer oppskrifter fremover. Har nettopp hatt en runde der jeg har planlagt masse blogginnlegg som kommer fremover, så det er mye å glede seg til. PS; Det er mange som har spurt om oppskrift på protein-rundstykkene, det kommer snart!

Syns sminken ofte legger seg litt dårlig, tips?
– Det kan det være mange grunner til. Men en ting mange ikke tenker over er hårene man har i ansiktet. Dette er naturlig å ha, og alle har det. Men det gjør ofte at sminken ikke legger seg like smooth. Jeg pleier å bruke DENNE til å fjerne alt av håret jeg har i ansiktet. Den fjerner det skånsomt og enkelt.

 

 

Teller du kalorier?
– Jeg vil ikke sette noe griller i hodet på noen med å fortelle om jeg gjør / ikke gjør det. Å telle kalorier kan være en fin ting om man virkelig ikke har peiling på næringsinnholdet i ting og hvis man sliter med fedme. Men det er viktig å være obs på at man fort kan bli for opphengt i kun kalorier, og ikke den faktiske næringen. Det er viktigere å se på at maten inneholder tilstrekkelig med proteiner, fiber, vitaminer, mineraler, “trege” karbohydrater og sunt fett, enn å kun se på kaloriene.

 

Trener du fortsatt 2 timer mens du strikker og ser på serier?
– Nå har jeg hatt litt treningsfri siden jeg først hadde ekstreme kramper etter spontanborten, og deretter ble operert. Men jeg gleder meg til å komme igang igjen med trening. Selv om det blir nok mest gåturer utendørs når været er fint, og hvis det er dårlig vær blir det rett på tredemølla med strikketøyet, hehe!

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

 

5 kommentarer
    1. koselig at du har begynt å blogge igjen, har savnet det! syns det er litt synd at ikke flere tar det opp igjen jeg altså.

    2. Har du tenkt til å komme ut mitt ditt eget merke engang i fremtiden? Feks sminke, vipper eller noe slikt , d hadde vært kult. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg