Tanker om Corona viruset

Jeg har med vilje ikke nevnt Corona med et ord den siste tiden, fordi ting utvikler seg så ekstremt fort og jeg har ikke noe kompetanse på det området, så jeg har heller latt vær. Dette gikk ganske plutselig fra å være noe mange tullet med til noe veldig alvorlig, og mange offentlige institusjoner er nå helt stengt.

Jeg må ærlig si at jeg blir litt stressa. Det er jo skummelt når det er så mye vi ikke vet. Det kommer nye tiltak hver eneste dag, og jeg følger nøye med på vg og helsenorge.no for å holde meg oppdatert. Jeg tenker at det er viktig at vi alle følger tiltakene som blir satt, og at vi står sammen og tar dette som en stor dugnad for å beskytte de som er utsatt.

Jeg håper alle holder seg trygge, også må jeg virkelig bare gi en stor applaus til alle dere som jobber i helsevesenet, i butikker og i alle jobber som er nødvendig for å holde samfunnet oppe. Dere gjør en fantastisk jobb!

Jeg føler ikke at det er noe poeng i at jeg skriver om Corona eller forsøker å gi noen tips basert på artikler jeg har lest eller videoer jeg har sett e.l. Det er mye bedre at dere heller holder dere oppdatert via vg og helsenorge.no.

Jeg kommer til å blogge som normalt og heller gi dere et lite rom i hverdagen der dere kan få et avbrekk fra alt som skjer nå. Selv om det er veldig viktig å holde seg oppdatert, er det sikkert også greit å få et lite psykisk avbrekk også.

Ta vare på helsen og psyken nå. Hvis dette blir en tøff tid er det ihvertfall ekstra viktig at vi støtter hverandre! Ring hverandre og snakk sammen, og prøv å finne på hyggelig ting som tar tankene vekk fra nyhetsbildet.

 

 

9 kommentarer
    1. Selv jobber jeg i en VTA bedrift og den er stengt i to uker nå, så for min del blir det tre uker uten jobb da stedet jeg bor på valgte å ta meg ut fra jobben pga helsen min. Greit nok det, men kommer til å gå på veggen siden jeg har gitt meg selv hjemme karantene/ isolasjon.

    2. Du burde ikke følge for mye med på VG, husk at media blåser opp ting. Den beste kilden er folkehelseinstituttet 🙂

    3. Har sittet bak kassa på jobb i flere timer hele denne uka. Tusen takk for gode ord om butikkansatte. Er en tøff og hektisk periode så setter pris på disse gode ordne Stina 🙂

    4. Coronavirus is so scary and it spreads like wildfire! Here in Helsinki, Finland, we have bit of a panic feeling in the air. People buy things like canned food and toilet paper so that the shelfs of shops are empty! I’m just thankful and relieved you choose to keep your blog “a Corona-free zone”. We need to think of other, more positive things too, at this time. News will give us enough stress, that’s for sure! Stay safe and take care, Baby! <3

    5. Jeg er en 16 år gammel jente fra Larvik, og jeg er halvveis i risikogruppen, fordi jeg har kronisk hjertefeil. Jeg er egentlig ikke redd. Er jo for det meste inne, skal ha skole på nett fremover, synes det er dumt at vi går glipp av/må utsette tentamen. Men jeg har vært ute flere ganger og kommer til å gå på butikken om nødvendig👍 Fikk heldigvis kjøpt noen få små flasker med antibac før det ble tomt😂

      Forresten, kan hende du har lest om meg i avisa eller i blad😊 Var i øp på fredag også har jeg vært i aviser og blader i hele landet pga. Hjertefeilene mine🙂

    6. Synes dette var veldig bra skrevet! Flott at du henviser til gode kilder til info som du følger med på! Godt at du også opplyser om at dette er noe vi må ta seriøst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg