Slik lager du syltet rødløk!

Noe som jeg (og halve Norge) har fått helt dilla på er syltet rødløk. Det er jo så utrolig digg! Det er perfekt å ha oppi tacoen, sammen med litt avokado på en grov brødskive eller sammen med en burger.

Jeg har faktisk ikke laget det før nå nylig, fordi jeg har tenkt at det tar lang tid også har jeg bare glemt det bort. Men jeg har jo hatt skikkelig cravings på det, så for litt siden lagde jeg det endelig selv. Altså, det tok seriøst 10 min og var superlett. Hvorfor har jeg ikke laget dette før??

Uansett. Dette må dere prøve ut! 

Dette trenger du:

3 rødløk

1 dl eddik 7%

3 dl vann

2 dl sukker

Mason jar / Norges-glass eller lignende for oppbevaring

Gjør dette: 

Rengjør noen norges-glass, eller lignende glass.

Del løkene i to og skjær i tynne skiver.

Bland sammen vann, sukker og eddik i en kjele, og kok opp. Rør rundt og la koke til sukkeret har løst seg opp.

Ha løken oppi glasset og hell over laken så det dekker all løken. Skru på lokket, og la det stå ute på benken til det har avkjølt seg. Oppbevares i kjøleskapet.

 

Håper du fikk lyst til å prøve ut dette selv!

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg