Sunn middags-salat med reker og mango!

Til lunsj i dag lagde jeg en av mine favoritt salater. Dette er en salat jeg fant på for flere år siden, og som jeg har delt med dere før, men siden det er flere år siden sist, tenker jeg det er på tide å dele den igjen.

Jeg er ikke så veldig glad i salatblader, så i salatene jeg lager er det heller ekstra mye digge grønnsaker, og istedenfor vanlig fettete dressing lager jeg heller min egen variant.

Til to porsjoner av denne salaten trenger du:

700 gram frosne reker med skall (unngå reker fra lake da de ikke smaker like godt)

3 ss mager kesam

1 ss lett majones

1 avokado

1/2 mango

1 søt paprika

1/3 plante koriander

3 vårløk

Slik gjør du:

Legg rekene i kaldt vann i et par minutter. Deretter i lunkent vann. Dette tiner de på best mulig måte.

Kutt opp alt alt grønnsaker og bland sammen.

Skrell rekene og bland de med majones og kesam.

Bland alt sammen og nyt!

 

Håper det smaker!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg