Slik lager du sukkerfri kakao!

Jeg elsker kakao, og drikker det mye i høst / vintermånedene. Det er få ting som slår en kopp kakao når man er ute på tur om høsten, eller mens jeg sitter og slapper av i drivhuset og leser litt magasiner. Helt nydelig.

Etter at jeg kuttet ut sukker har jeg vært litt usikker hvordan jeg skal gjøre det med kakao. Derfor googlet jeg masse rundt, prøvde meg mye frem og tilbake, og kom til slutt frem til en oppskrift som jeg syns ble utrolig god! Som selvfølgelig er helt sukkerfri, er skikkelig kremete og som smaker helt himmelsk!

Dette trenger du: 

– 4 dl lettmelk

– 2 ts sukrin gold

– 2 ts kakao (jeg bruker eldorado kakao til bakst og drikke)

Dette gjør du:

– Kjør all melken igjennom en melkesteamer på kaffemaskinen. Dersom du ikke har steamer, kan du bare vispe veldig fort mens du varmer opp melken i en kjele på kokeplaten.

– Ha oppi kakao og sukrin gold og rør godt rundt.

– Dryss gjerne over bittelitt 86% sjokolade, kanel eller noe annet du liker.

Hvor fine er ikke gresskarene forresten? Mamma har strikket de. Syns de ble så fine! Perfekt som litt dekor rundt i stua!

 

Håper du fikk lyst til å teste ut sukkerfri kakao!

1 kommentar
    1. Så kjekt med sukkerfri kakao oppskrift 👍 Deilig med varm smakfull kakao utover vintern! Kjempe søte, fine gresskar!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg