Spontanabort, Sykehus, Bli gravid igjen, Silikon ++ Ukens spørsmål #295

annonselenker

Tenker du å prøve og få barn igjen fort? Hvor mange ønsker du?
– På sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg burde vente med å prøve og bli gravid til jeg har hatt minst en vanlig menstruasjon. Det er jo mye inne i der som må leges osv så derfor jeg måtte vente.

Tipper jeg får mensen om et par uker, og eggløsning om cirka fire uker. Regner med (og håper) at jeg er mentalt og fysisk klar for å prøve igjen innen da. Når det kommer til antall barn er det perfekt antallet to for våres del. Men det er jo ikke alltid at man kan bestemme selv.

Trener du styrke på senter?
– Jeg gjorde de en del i høst, men jeg merket fort at jeg foretrekker å trene hjemme. Da kan jeg se på en serie samtidig, også slipper jeg å måtte kjøre noe sted, og kan bare trene i mitt tempo.

 

Tips til en bra ansiktskrem? Sliter med tørr hud!
– Ah, det kan jeg kjenne meg igjen i. Det været som er nå om dagen er jo helt grusomt for huden. Den blir så tørr! Pleier å bruke DENNE ansiktskremen når huden er skikkelig tørr, og det er en lifesaver!

 

Hva er ditt neste strikkeprosjekt?
– Ble nettopp ferdig med en lavendelfarget genser, som ble superfin! Men jeg har jo alltid en del prosjekter på gang samtidig. Holder på med en brun og hvit cardigan, en softis cardigan, en lyseblå vest, en hvit genser, og enda mer. Liker å strikke masse forskjellig hele tiden, så det blir forskjellige teknikker og mm, siden det er best for hendene på sikt.

 

Har du fått tilbud om å fryse ned egg? Og får du oppfølging videre ift en eventuelt ny graviditet?
– Nei. Fikk beskjed at det kan være vanskeligere å bli gravid, men at det er mange som klarer å bli gravide etter å ha fjernet en eggleder. I en del tilfeller tar den andre egglederen over jobben for den andre så man fortsatt har eggløsning hver måned. Men om vi ikke klarer å bli gravide igjen og det går en stund, er IVF noe vi kan prøve.

Mtp oppfølging fikk jeg beskjed om at jeg burde dra på tidlig ultralyd fra cirka uke 6-7. Men dette er noe jeg må gjøre privat og betale for selv.

Hvor mange arbeidstimer har du i uken?
– Det er jeg jaggu ikke sikker på. Nå som jeg har begynt å blogge igjen er det uten tvil mye mer jobb. Men jeg har jo valgt å jobbe med noe jeg syns er skikkelig gøy, og da føles det ikke som jobb, hehe!

 

Hva er din favoritt parfyme?
– Det er uten tvil DENNE. Den lukter så utrolig godt! Skikkelig feminin og blomstrete lukt, som også varer lenge!

 

For litt siden så skrev du at du hadde B12 mangel, føler du deg bedre nå?
– Ja jeg føler meg mye bedre nå! Har slitt med B12 mangel siden jeg var cirka 18 år gammel og fikk problemer med lukkemuskelen til magesekken. Så er vandt med å alltid ta B12 sprøyter. Men det hender at jeg går for lang tid mellom sprøyter, og det blir jeg utrolig dårlig!

Når starter du å plante Dahlia knoller?
– Jeg har startet opp en god del allerede. Satt de inn på lagerrommet så de kan stå relativt kjølig og ikke bli superlange og tynne. Har fortsatt en del igjen, men det har jo ikke akkurat vært så lett å plante så mye de siste to ukene. Fikk plantet litt i går, og det var skikkelig deilig og terapeutisk å holde på med litt planter!

 

Har dere pratet om å flytte vekk fra Sandefjord?
– I starten da vi bodde her var vi ikke helt sikre på om det var her vi kom til å bli boende. Jeg kjente jo ingen i Sandefjord når jeg flyttet hit, så det var litt seigt i starten. Men etter at jeg fikk mer nettverk her nede, og ble kjent med byen, har jeg virkelig innsett at Sandefjord er stedet for meg. Det er så utrolig vakkert her, og vi bor jo rett ved vannet i drømmehuset. Også har jeg fått masse venner og familie her!

Hvilken foundation bruker du?
– Bruker DENNE foundationen. Syns den er så bra! Den dekker skikkelig over alt av urenheter, og gir huden en flawless finish uten at den føles tung.

 

Har du noe du vil oppleve i løpet av livet?
– Jeg hadde en del ting på bucket listen min, som jeg allerede kan krysse av (reise til New York, Japan, osv). Men livet er jo superlangt og det er så mye å oppleve, så selvfølgelig er det mye mer jeg vil se og gjøre.

Har du tatt silikon?
– Dette har jeg svart så mange ganger på nå, at jeg begynner å bli litt lei av å svare. Men; jeg er absolutt ikke naturlig, men jeg ønsker ikke å gå mer inn på det enn det, fordi jeg ikke vil sette griller i hodet på de som leser dette. Vil ikke at noen skal føle at de er nødt til å gjøre det ene eller det andre for å være fornøyd med seg selv.

 

Gikk du på noe idrett nå du var yngre?
– Jeg gikk vel 1,5 år på freestyle dans. Syns det var ganske gøy! Også prøvde jeg ut turn, men det fant jeg fort ut at jeg ikke var noe for meg.

Kan du gi meg tips som kan hjelpe med kviser. Får kviser før og etter mensen, og får svære merker etter at kvisene er borte
– Anbefaler deg å bruke DENNE på selve kvisen når den kommer. Bruk den om kvelden, og rens vekk om morgenen. Da blir kvisene fort borte. Og vær flink til å påføre mye fuktighet, så det er lettere for huden å bli fin igjen.

 

Hvordan føler du deg mentalt etter spontanaborten (skjønner om du ikke vil svare)
– Føler meg en del bedre nå. Sorgprosessen startet jo en del før selve operasjonen, siden spontanaborten skjedde litt over en uke før operasjonen. Syns det har hjulpet mye for min egen prosess å være åpen om alt dette og snakke med så mange av dere som følger meg.

Favoritt serie atm?
– Har nettopp begynt å se på “once upon a time” på Disney+ og den er så spennende. Det handler om at alle Disney figurene har blitt stuck i den virkelig verden på grunn av en forbannelse. Høres litt lame ut når jeg forklarer, men den er skikkelig bra!

 

Hva gjør du om 5 år?
– Det er ikke godt å si. Men forhåpentligvis er jeg gift med Per Fredrik, har fått barn, fortsatt jobber med sosiale medier og har det bra i livet mitt!

Hvilken selvbruning bruker du? Trenger å finne en ny en!
– Jeg har begynte å bruke en ny en for et par måneder siden, og herreguuuud så bra denne er. Den tørker fort inn, lukter nesten ingenting, og man får en skikkelig jevn og dyp brunfarge. Elsker den! Bruker DENNE selvbruningen!

 

Hvor høy er du?
– 160 cm! Elsker høyden min!

 

 

Noe dere lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Hei, ser du skriver at du har fått anbefalt å gå til tidlig Ultralyd men at du må betale for det selv.
      du skriver fra uke 6-7, så sjønner om d er sånn egen tidlig ultralyd, men vist det kan være fremm til f.eks uke 12 da, så er jo d gratis.

      Jeg selv er gravid nå å nå har det blitt slik at det er 2 ultralyder som du skal få gratis, det er en tidlig ultralyd og den vanlige senere.
      den tidlige mener jeg å husker er fra uke 10-14 . skal ikke si 100%, mn jeg skal værtfall selv uke 11 på tidlig ultralyd i tillegg til den normale selvfølgeli.

      Tenkte bare å si ifra om det, sånn i tillfelle om d er f.eks rundt da.
      er første gang jeg er gravid, så aldri vært borti det du har gjennom gått så vet ikke hvordan det er. men jeg ville bare si ifra om du ikke har fått beskjed om angående det med tildig ultralyd. men som du skriver så har du fått beskjed om fra uke 6-7, så da er det nok noe med det du har gått igjennom.

      uansett lykke til videre å håper på det beste for deres del❤️❤️

    2. Hei!
      Så rart at du fikk beskjed om ultralyd uke 6-7 og at du må betale selv. Har selv vært gjennom graviditet utenfor livmoren to ganger, og anbefaler at du tar det opp med fastlegen slik at du blir henvist til sykehuset for å sjekke plassering i uke 5-6 og det skal selvsagt være helt gratis❤️

    3. Hei! Må bare si at viss du liker Once upon a time (elsker den!) så Må du se «The 100» også. Fy f den er helt rå!! Elsker slike serier😍😁

      Ps: Du er nydelig Stina. Takk for at du åpner deg opp om såre ting også. Fint å bli litt mer kjent med deg 💞🌸 du er ett Nydelig menneske!
      Ta vare på deg🦋 Klem, Luna

    4. Slenger meg på det de andre skriver. Det skal være en selvfølge etter en sånn opplevelse og få tidlig ultralyd på sykehuset eller hos legen dersom de har ultralydapparat, for å se at alt ser fint ut. Kan bare tenke meg hvor vondt dette har vært for deg.. Håper alt går bra for dere neste gang! ❤

    5. hver gang jeg leser bloggen din så blir jeg så glad og smiler når du viser hvor høyt du setter dine følgere. vet jo selv at du alltid svarer om noen skriver til deg. håper du ha en flott helg og koser deg masse. 😊

    6. Håper alt er bra med deg etter sykehuset osv! Det der er ikke noe lett å gå igjennom. Men det ordner seg alltid <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg