Slik trener jeg rumpe og mage!

I dag startet jeg dagen med en god treningsøkt på gymmet. Planen i dag var å trene underkropp, altså rumpe, lår og legger. Men når jeg varmet opp kjente jeg at jeg var helt stiv i bena.

Aner ikke hva som har skjedd! Så jeg kuttet programmet i to, og la til en god del mage- og bryst-øvelser. Det endte opp med å bli en skikkelig treningsøkt, og jeg fikk virkelig kjørt meg. Hehe!

Tenkte jeg kunne dele dagens treningsprogram med dere. Vet jo at dere elsker når jeg deler treningsprogram med dere, så here we go:

Oppvarming: 

Utfall med rotasjon 5 repetisjoner x 1 sett
Strekk til bøy 5×1
Setehev 5×1
Skulderbladarmhevinger 5×1

Økt:

Knebøy: 8 rep x 3 sett (dette er uten tvil min favoritt øvelse for rumpa!)
Bulgarsk utfall: 8×3
Brystpress på skråbenk: 8×3
Sidemage med hantel: 8×3
Roing med manual: 8×3 (denne er mest for rygg, biceps og baksiden av skuldrene, men den tar også litt på magen)
Crunhes: 8×3
Donkey kicks: 8×3

Avslutter alltid med 10 minutters tøying. 

  

Hele rumpeprogrammet mitt kan jeg dele med dere neste gang jeg deler treningsprogram. Så følg med for å se hvordan det er!

1 kommentar
    1. Gleder meg til å lese hele programmet neste gang du skriver om trening. Har nettopp begynt å trene på senter selv, så spennende å lese!
      Digger bloggen din, forresten – den eneste bloggen jeg leser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg