Slik lager du sunne pinnebrød!

Da jeg skulle på skogstur i dag hadde jeg så utrolig lyst på pinnebrød. Det er jo så godt å grille det alene over grillen og momse på, hehe! Det er jo også perfekt å snurre rundt pølser når man skal spise litt mer mat.

Vanlig pinnebrød oppskrift er jo ikke akkurat den sunneste siden den inneholder en del sukker og kun hvitt mel, og siden jeg holder meg unna sukker lagde jeg min egen variant som er uten sukker og med proteinmel. Smaken? Helt fantastisk! Det var såvidt man kunne merke noe forskjell!

Dette trenger du:
(cirka 4 porsjoner med pinnebrød)

– 2 dl hvetemel (kan byttes ut med mer proteinmel / havremel)
– 2 dl proteinmel
– 2 ts bakepulver
– 2 ts sukrin
– 0,5 ts salt
– 0,75 dl olje
– 1,5 dl vann

Dette gjør du:
– Bland sammen alle de tørre ingrediensene
– Bland inn oljen og vannet, og tilsett litt mel dersom deigen er veldig klissete

– Oppbevar deigen i en lufttett beholder. Vil ikke anbefale en pose siden det ofte kan bli klissete og mye søl.

– Tvinn pinnebrødet rundt en pinne og grill til det er crispy på utsiden og fortsatt litt deigete inni.

Håper du fikk lyst til å teste en sunnere versjon av pinnebrød! Jeg kommer i alle fall aldri til å gå tilbake til den usunne versjonen igjen, hehe! Husk; på tur skal man kose seg, men man kan kose seg minst like mye med sunnere alternativer!

 

3 kommentarer
    1. Det var kjempe lurt, takk for oppskrift som må testes ut 😊 For en nydelig utsikt fra grillplassen, det ble nok en super fin tur dag 👍😊 Digger at du legger ut bilder på oppskriftene dine, det er du veldig flink til 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg