Skitur på lavkarbo!

annonse – twentyfour, dennis maglic

I dag har vi gått på skitur! Jeg kjøpte meg helt nye felleski for en uke eller to siden, og har ikke fått prøvd dem ut før i dag. De forrige skiene jeg hadde var smørefrie og jeg hadde hatt de i 5-6 år, og jeg har merket at de virkelig ikke har vært noe tess å gå på. I dag var første gangen jeg fikk teste de nye skiene, og HERREGUD for en forskjell! De forrige kjentes ut som at jeg gikk på sandpapir, mens disse gled helt vilt bra. Altså, jeg ble helt sjokkert over hvor stor forskjell det faktisk var!

Når vi gikk bortover og i nedoverbakker var det helt amazing. I oppoverbakker derimot. Der kjente jeg at de var litt vel glatte. Så om noen av dere har noen tips der, til en person som ikke har peiling på ski er det bare å rope ut! Kjente jeg nærmest skled bakover når jeg skulle gå froskeben oppover bakkene. Haha!

 

JAKKE – HER
LUE – HER

Håper virkelig det fine snøværet holder seg bra fremover, for jeg har kjempelyst til å fortsette med skigåingen. Det er jo så deilig å være ute i frisk luft, med sol og vakker natur og bare få dødsgod trening!

JAKKE – HER
LUE – HER

 

Noe jeg merket godt når vi hadde gått en stund, er lavkarboen. Kjente at jeg ble fortere “tom” enn vanlig. Men har lest litt rundt, og det er visst vanlig. Sånn utenom treningen har jeg faktisk ekstremt mye mer energi og jeg trenger ikke powernappe noe som helst lengre.

Det er jo sikkert en god del fra lavkarboen, men mest fordi jeg gir kroppen veldig god og riktig mat med masse næring. Gleder meg til å se hvordan det blir etterhvert. Om dere har noen erfaringer er det bare å dele. Elsker å høre deres historier!

11 kommentarer
    1. Hei Stina!
      Anbefaler deg å bytte fellene. De som sitter på skiene når du kjøper de, passer nødvendigvis ikke så godt til ditt bruk selv om skiene er supre 🙂 Hør med noen i en sportsbutikk, så får du feller som har bedre egenskaper til ditt bruk !
      Lykke til 🙂

      klem

    2. Skal du ned i vekt siden du går på diett? Er vel littt vanskelig å holde den dietten hele livet om
      Det er en livsstil forandring bare?

    3. På mine kan jeg flytte bindingen lenger fram/bak etter hva jeg føler er problemet. Hvis fu føler Skien er bakglatte i oppoverbakke kan du prøve å flytte bindingen fram. Det gir bedre feste. Lykke til! Kanskje vi ses i Storås neste gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg