5 Sminketabber du bør unngå!

annonse – kicks, ellos

Glemme setting spray – Setting spray er så viktig! Det gjør virkelig at sminken enten sitter som støpt hele dagen, eller om du glemmer det så kan sminken begynne å gli og du må touche up masse. Ikke glem dette viktige steget! Jeg bruker forresten DENNE setting sprayen.

Ikke fjerne maskara søl – Dette er noe jeg ofte ser, og tenker “why??”. Det ødelegger så mye av inntrykket på hele sminken, og gjør at det bare ser rotete og kaotisk ut. Det er jo bare å ta vente til maskaraen har tørket og bruke en tørr qtips for å fjerne sølet. Superlett!

Kajal rundt hele øyet – Når du legger eyeliner både over og på våtkanten under øyet, kan øynene ofte se mye mindre ut enn de er, og de kan nesten se litt innestengt ut. Det hele blir ofte litt for unaturlig. Det er mye bedre å legge eyeliner på øyelokket, også heller ta litt øyeskygge der vippene er under øyet. Gjerne også bare cirka halvveis inn fra ytterkanten.

Brynsfarge – Jeg elsker å farge brynene hjemme, og det er jo superlett! Men noe jeg ofte ser er når jenter velger en litt for mørk farge. Har du blondt hår burde du kanskje ikke velge mørk brun som brynsfarge. Da kan det ofte bli litt vel sterk kontrakt i forhold til håret ditt. Det finnes så mange farger å velge mellom, så velg noe som passer deg, så du slipper å bomme helt, hehe! Jeg bruker forresten DENNE fra depend.

Selvbruning på hendene – Kanskje ikke en “sminke”-tabbe, men what the hell. Jeg tar den med! Dette er noe jeg selv har erfart mange ganger, og det er så kjipt! Når du påfører selvbruning som sitter i 3-8 timer, bør du kun ha på selvbruning 1-2 timer av tiden. Da slipper du at hendene dine blir supermørke i forhold til resten av kroppen. Jeg bruker forresten DENNE selvbruningen fra cocoa brown, og den trenger kun å sitte på i 3 timer, også blir man brun i en hel uke! Den er også superbillig!

 

 

2 kommentarer
    1. Det er kanskje viktig å få med at alle sminker seg som de vil og at det ikke er noe rett og galt.😊 Smink deg som du vil så lenge du liker det og føler deg fin

    2. Kunne du ha laget et ny yt video til oss som ikke er like proffe på å legge en fin men lett øyenskygge?🙈❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg