5 Garden hacks

Spontant besøk? – Får du plutselig besøk, og hagen ser kaotisk ut? Klipp plenen og gå over alle kantene rundt bed med kantklipper. Da ser det automatisk mye ryddigere og velstelt ut, og folk legger ikke merke til at du ikke har shinet over blomstene, hehe!

Stemor – Har du fortsatt dine stemorsblomster? Da kan det hende at de henger ganske godt med hodet og har blitt lange og strantene? Klipp de ned sånn at det er en liten tue igjen, så blomstrer de på nytt. Selv klipte jeg ned alle mine stemorsblomster i slutten av juli, og etter bare en uke var de igang med blomster igjen.

 

Ikke kast sommerblomstene! – Visste du at flere av sommerblomstene faktisk er flerårige? I Norge behandler vi for eksempel Fuksia som en sommerblomst, men hvis du oppbevarer den frostfritt (5-10 grader) kan den leve i mange år? Til slutt kan du ha  en svær Fuksiabusk! Google litt rundt og sjekk om dine blomster kan overvintres!

Revebjelle – Revebjeller er dødslekre, og det var noe jeg ønsket meg lenge. Jeg hadde hørt at den var litt giftig, men det er jo mange blomster som er det? Jeg plantet den og la ut bilde på bloggen, og da var det mange lesere som gjorde meg oppmerksom på hvor giftig den faktisk er.

Det viser at den er ekstremt giftig, og dersom du får i deg så lite som 12-18 gram ferske blader eller 2-3 gram tørkede blader, kan du dø (*kilde). Så den reiv jeg opp, puttet i en tett pose og kastet rett i søpla. Tenk om Chloe hadde fått spist noe av den? Eller noen av tantebarna mine? Uff, vil ikke tenke tanken engang. Glad jeg har blogglesere som advarte meg; så derfor advarer jeg dere om det samme.

 

Ny hage? – Nettopp kjøpt deg nytt hus eller startet hagen på nytt? Da bør du plante trær så fort som mulig. Trær bruker som regel noen år på å bli skikkelig store, og det er en ting du kommer til å takke deg selv for at du plantet så fort som mulig.

 

Følg meg på sosiale medier:

Instagram@stinablogg
Instagram@stinablogghage
Snapchat@stinablogg

4 kommentarer
    1. Overvintrer du solsikkene? Har selv solsikker men vet ikke hva jeg skal gjøre med de nå når vinteren er på vei😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg