Sesongens første skitur!

I dag har jeg vært på sesongens første skitur! I år har jeg gledet meg så mye til skisesongen, og jeg har vært innom skisporet.no utallige ganger for å sjekke hvordan det stod til med skiløypene og om de var klare.

Vi bor jo bare en liten kjøretur unna et langrennsannlegg som forlenger skisesongen veldig med snøkanoner og hele pakka, så løypene har vært klare en liten stund allerede. Men jeg har vært litt småforkjølet og har villet vente med skitur til etter julaften. Det hadde jo vært så kjipt å bli skikkelig syk på julaften!

Nå er julaften over, så i dag kom jeg meg endelig ut på ski! Rebecca sendte meg snap i går at hun hadde fått nye ski av kjæresten sin til jul. Så hun var ikke vond å be med på en skitur!

Vi var mildt sagt ikke de eneste som var på skitur. Er det bare jeg som ikke visste at 1 juledag var skidag? Hele parkeringsplassen var stappfull, og det var så sykt masse mennesker i løypene. Haha! 

Det ble et par runder på ski, mye skravling og masse turglede! Elsker å stoppe litt her og der bare for å skravle og få igjen pusten. Formen må virkelig jobbes med, og skiene må byttes ut. Haha! Fant nemlig ut at skiene mine er klare for å ta kvelden. Jeg har jo hatt de siden 2013, så de begynner å bli ganske gamle. Merket stor forskjell på gliden på mine ski og Rebecca sine. Så på torsdag skal jeg på treningsbutikken og handle nye!

Jeg elsker å gå på ski, og da er det gøy med litt skikkelig gode ski. I år har jeg tenkt til å komme i storform, og la langrenn være hovedtreningen min, så da må det litt ordentlig utstyr på plass!

Nå skal jeg kose meg foran peisen og drikke litt kakao i julepysjen min, mens jeg hører på litt julemusikk. Kjøpte Camilla Pihl sin bok her om dagen, og den gleder jeg meg til å lese!

21 kommentarer
    1. Er nok ikke sikkert du trenger nye ski, men ski trenger mye vedlikehold som glider og børsting 😊Dersom du ikke får til eller har utstyr selv, er dette noe du kan få hjelp til på diverse sportsbutikker 👏🏼

        1. Vedlikeholdsfrie ski eller smørefrie ski har dårligere glid enn vanlige ski. Det betyr ikke nødvendigvis at de er utslitte.

    2. Som regel holder ski seg i mer enn fem år, spesielt så lenge du ikke bruker de hver dag fra november til mars. Om du har dårlig gli kan det være at de bare må glides sikkelig. Det kan du få hjelp til i litt større sportsbutikker (eks XXL).
      (Det kan selvfølgelig være at skiene dine er så slitte at de må skiftes ut, men du kan jo høre i en sportsbutikk. Det er jo ganske mye billigere og mer miljøvennlig å bruke de gamle så lenge de fortsatt funker bra)

      God jul!

    3. Så deilig! Jeg burde absolutt gjøre alvor av å gjøre skiturer til trening selv også, jeg kjøpte nye, fancy ski i fjor som jeg har brukt *trommevirvel* i to timer, haha. Satser på masse inspirasjon herfra fremover – om vi bare får snø her, da.

      Nyt romjulen 🙂

    4. Hei! Herreguuuud så fin anorakken til Rebekka er! Vil du være så grei å spørre henne om hun vil si hvor den er fra? 😘😘

    5. Det er jo så gøy å gå på ski, ble litt misunnelig der 🙂

      vurderer du å gå over til nouw? ser at mange bloggere på blogg.no er så misfornøyde med hvordan blogg.no er for tiden at de har valgt å bytte til nouw?

      1. det er jo bare smaksak når man ikke er vant med det nye oppsettet og tipper nouw sitt oppsett er det samme som wordpress, altså det systemet blogg.no bruker nå..

        1. Nouw har ikke samme oppsett som wordpress 🙂 Jeg personlig syntes nouw sine innlegg er lettere å skrive og bruke i forhold til utforming og muligheter, men blogg.no har alltid hatt mye bedre designmuligheter. Vet ikke hvordan det blir etter overgangen som blogg.no skal ha da.

    6. Du er virkelig vakker uten sminke, Stina! Håper du koser deg i jula og ikke stresser for mye med jobb 🙂

    7. Hei Stina! Jeg har lest et sted at du er fra larvik stemmer ikke det? Jeg skal bo i larvik 1 år nå og vet ikke noe om noe i larvik så lurte på om du kunne være så snill å dele med dine beste tips? Beste frisør, skjønnhetssalong, treningsstudio, restaurant osv osv. Ja alt du kan komme på som er fint å hvite 🙂 Hadde virkelig satt sååå stooor pris på om du kunne ta deg tiden å hjelpe deg! Har ingen andre å spørre!! Håper du hatt en fin jul så langt! Stor klem fra Sarah

    8. Så koselig det ser ut, her fikk vi ikke snø før lille julaften å utover julaften å nu er alt regnet bort eller blitt til is.

      Jeg og min datter på 2 år var syke med feber og kraftig forkjølelse på julaften

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg