Lag din egen leppeskrubb!

Nå som det er sommer er det så gøy å lage leppeskrubb med spiselige blomster fra hagen. Tidligere i dag lagde jeg en skikkelig DIY leppeskrubb som jeg bare må dele oppskriften på med dere. Jeg har “rosa rugosa” i hagen, og den er det så mye deilig duft fra!

Så jeg plukket en bolle full av blader, kjørte de i en blender så de ble helt malt opp. Så blandet jeg sukker, bladene fra blomsten og honning til det ble akkurat passe seigt til å kunne bruke som leppeskrubb.

Resultatet ble utrolig bra. Sukkeret er en bra måte å få vekk død hud på leppene, og honningen gjør at man får næring og smøring til leppene. Rosabladene gir utrolig god duft og ekstra velvære! Prøv den gjerne ut selv. Det er massevis av blomster i hagen man kan bruke. Bare husk å google nøye om de er spiselige først! Hehe!

2 kommentarer
    1. Flott vlogg! Æ har SÅ lyst å lage den og trenger den sånn seriøst, men har ikke sånne blomster i hagen. E i byen no men æ kan sjekke om jeg kan få plantet noen sånne blomster på hytta. Snakkes!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg