Proteinrik salat med reker og avokado!

Jeg elsker salater, og spesielt salater som er litt ekstra digge, og som ikke bare er fulle av kjedelige salatblader. Nå vil jeg gi dere oppskriften på en av mine absolutt største favorittsalater igjenom årene.

Denne spiser jeg ofte, og jeg blir aldri lei! Den har høyt innehold av protein, masse grønnsaker, og den er perfekt å lage noen timer før du skal spise den (så lenge du oppbevarer den kjølig). Så her er oppskriften!

 

Dette trenger du:
(1 stor porsjon)

– 700 gram frosne reker (med skall)

– 1 avokado

– 1/2 mango

– 3 stilker med vårløk

– 1/2 paprika

– 1 neve med koriander

– 3 ss mager kesam

– 1 ss lett majones

 

Dette gjør du:

– Legg frosne reker i en bolle og fyll opp med iskaldt vann. Etter 5 min tømmer du av vannet og heller på kaldt / lunkent vann.

– Kutt opp alle grønnsaker og bland sammen

– Når rekene ikke er frosne lengre skreller du de.

– Bland rekene sammen med kesam og majones.

– Bland alt sammen og nyt!

 

Håper du fikk lyst til å teste ut denne!

4 kommentarer
      1. Når jeg pynter med blomster på maten, bruker jeg kun spiselige blomster. Da er det blomster jeg har hatt fra frø / stikling / eller som jeg vet at ikke har blitt sprøytet. Men er mest for pynten sin del, smaker ikke noe godt av blomstene. Hehe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg