Quinoa salat med fetaost og edamame!

I går da jeg gikk på tur med Trine ble jeg inspirert til å teste ut litt nye salater. Jeg smakte quinoa for første gang da pressedagen med Farmen Kjendis, og syntes det var sykt godt. Men jeg har ikke fått laget noe med det enda, så i går kom vi i snakk om couscous og derfra ballet det på seg, hehe!

Så i går dro jeg innom butikken på vei hjem og kjøpte inn både Quinoa, lime og fetaost, og i dag lagde jeg en salat utifra det og hva jeg hadde i matskapet. Det ble en superdigg frisk salat, som dere virkelig må prøve. Denne er vegetarisk, så det er supert om du vil kutte ned på kjøttinntaket!

Det jeg brukte i salaten var:

– 0,5 dl tørr guinoa
– 70 gram edamame (jeg kjøper i frysedisken på Meny)
– Liten bunt med koriander
– 35 gram fetaost
– 1/2 lime
– 1-2 ts av oljen som fetaosten ligger i

Slik gjør du:

– Kok quinoaen som anvist på pakken.
– Når den er ferdigkokt sprer jeg den utover et bakepapir på en rist og setter kaldt til det har avkjølt seg.
– Edamamen har jeg i mikro ovnen i cirka 1 minutt, så den blir lunken.
– Kutt opp koriander
– Ha alt oppi en bolle, skvis lime over og rør godt sammen

Håper du fikk lyst til å prøve denne salaten! Denne kommer jeg til å lage mye fremover. Så utrolig friskt og godt, også så sunt og bra for kroppen!

4 kommentarer
    1. Denne så god ut og må prøves. Tror det ville vært godt med granateplekjerner eller hakkede valnøtter el for litt krunsj.
      Et tips til super god snac med edamamebønner er; stek de på bakepapir i ovnen ca 10 min varmluft 235 g, ta de ut og riv over parmesan og grovkvernet chili. Stek videre 3,15 min og nyyyt.
      Kos påske

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg