Plantet over 1200 stk..!

På søndag tok jeg en stor runde rundt i hagen, der jeg tømte alle blomsterpotter som hadde planter som hadde dødd for sesongen, og virkelig gikk over hele hagen og gjorde den klar for vinteren. Jeg fikk jo veldig mange ledige potter, og jeg skjønner nesten ikke hvor alle kom fra. Totalt ble det over 50 stk. Altså, whaaat?

Jeg har jo allerede plantet 1000 blomsterløker rundt i hagen, og i noen potter. Men siden det ble så sinnsykt mange ledige måtte jeg rett og slett ta turen ut og handle enda flere blomsterløker. Planen er at det skal blomstre helt sinnsykt fint fra tidlig vår. Nederst i innlegget kan dere se hvordan det gikk.. Hehe!

Jeg kjøpte nesten 200 blomsterløker totalt. Var så mange fine. Likte spesielt “tulipa pinksize”. De ser jo ut som peoner! Love it!

Både på Plantasjen og Hageland gjennestad var det allerede masse julepynt. Jeg prøver jo alt jeg kan å holde tilbake så jeg ikke går i full julemodus før Halloween er over. Men herregud jeg måtte bare ta meg et lite øyeblikk i juleverden, hehe. Det var jo så mye fint! I år er det ingen tvil: vi skal begynne å pynte huset enda tidligere enn vi har gjort før!

Når jeg kom hjem hentet jeg frem alle pottene jeg ikke allerede hadde plantet i, fylte de opp med jord og masse blomsterløker. Gleder meg til det kommer masse tulipaner, krokus, påskeliljer og mye annet fint og spennende her til våren! PS: en del av pottene står også i drivhuset, så de er ikke med på bildet.

Jeg har også satt alle pottene jeg kan under tak sånn at de ikke blir klissvåte igjennom sesongen. Blir de det er det stor sjanse for at løkene råtner. Beste er å plante de, vanne godt, også ha de helt under tak, og kun vanne litt hvis de tørker skikkelig.

Dere kommer sikkert til å tenke at jeg er helt gal. Men jeg har faktisk begynt å planlegge hagesesongen for 2021 allerede… Jeg har skrevet lange lister med alt jeg vil gjøre, har plukket ut hvilke blomster jeg vil så selv og generelt bare lagt masse planer. Haha.

Er jo viktig å ha noe fint å se frem til når det pøsregner ute og det er grått og trist, og jeg vil ikke gå helt inn i julemodus enda, så da blir det heller vårmodus midt på høsten. Haha!

4 kommentarer
    1. Hei Stina!
      Du har ved flere anledninger poppet tilfeldig opp på Snapchat feeden min og jeg har bare trykket videre da jeg syntes det var uinteressant. Så var det blomster og hage og da fanget du oppmerksomheten min og jeg måtte inn på bloggen din og lese. Det endret inntrykket mitt av deg.
      For å være så ung er du utrolig flink og inspirerende, med den flotte hagen og kunnskapen.
      Jeg er nå en fast leser av disse innleggene, da jeg selv er hage frelst.
      PS. Har du tenkt på høns i hagen? Super søte dyr med personlighet, de forsyner deg med egg og verdens beste gjødsel. Kan virkelig anbefales. Superkoselig❤️

      1. Takk, så hyggelig å høre 🙂 Har faktisk vært innom tanken. Men jeg har vokst opp med høns, og jeg har alltid vært livredd for de, og de ødelegger blomstene veldig. Så da må man ha ganske stor plass til de. Men hadde jeg hatt gård hadde jeg nok hatt det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg