Plantet 170 vårblomster på verandaen!

I dag har Chloe og jeg plantet vårblomster til den store gullmedaljen! Jeg var jo en tur på Plantasjen i går, og kjøpte inn hele 170 (!!!) stemorsblomster og påskeliljer. Jeg irriterer meg alltid over at jeg ikke kjøper inn nok stemorsblomster. De er jo så fine! Også er de sykt billige, og ikke minst; de er spiselige så jeg kan bruke de som dekorasjon på matretter. Genialt.

Et lite hav med blomster. Så lekre!

 

Når jeg skal plante blomster legger jeg de alltid klare der de skal plantes, også mikser jeg og matcher. Jeg liker å ha samme fargetone og antall i plantekassene. Blir fort veldig kaos følelse hvis alt bare er slengt sammen med alle mulige farger.

I vinter plantet jeg tulipaner, krokus og påskeliljer i en del av blomsterpottene og de begynner å poppe frem. Gleder meg til de popper opp og det er enda flere blomster her!

Det var så mange småpotter som måtte plantes, så da lagde jeg meg en liten arbeidsstasjon så jeg kunne stå best mulig. Det er mye opp og ned, og jeg kjenner det fort i ryggen om jeg ikke passer på. Hehe!

En ting jeg gjør når jeg planter alle mulige blomster, er at jeg løsner opp røttene. Påskeliljene hadde snurret seg skikkelig nederst, og hvis jeg ikke hadde løsnet opp hadde de fortsatt å gå i sirkel og ikke blitt like frodige og sterke.

Jeg hadde kjøpt bittelitt flere planter (les; mange) enn jeg egentlig trengte. Så da endte jeg opp med å fylle den ene pallekarmen med 35 stemorsblomster. Gleder meg skikkelig til de vokser litt til og det blir en tett kasse med stemorsblomster. De er jo spiselige, så det er gøy å ha mange forskjellige farger å velge mellom når jeg skal pynte opp maten!

Det var én liten rosa blomst midt inni alle de andre. Syns den er så fin! Nesten litt rart at det ikke selges mer av rosa stemorsblomster. Kanskje de er vanskeligere å drive frem? I dont know.. Haha

Nå er endelig alle krukkene ferdigplantet. Som dere ser har jeg en “liten” ryddejobb med å få vasket over verandaen. Planen var egentlig å shine opp verandaen før jeg plantet, men det hadde jo mildt sagt vært bortkastet. Så i morgen eller en annen dag får jeg bare shine over, og sette alle krukkene rundt der de skal stå. Skal lage et eget innlegg så dere kan se ferdigresultatet!

Ah, nå er virkelig våren her. For en nydelig følelse! Det er mye vondt som skjer nå, men en ting er sikkert; vårblomster er et fint og koselig glimt av lykke oppi det hele!

4 kommentarer
    1. Tips til stell av stemors blomster? Ser at dine alltid holder seg fine lenge🌱 Første gang jeg har plantet det ute nå, har alltid tenkt at det var blomsten for de gamle – men så feil kan man ta😂

      Veldig bra jobbe med plantingen🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg