Penger, Bloggerne, Bunad, Dumpe dyr, Uten sminke ++ Ukens spørsmål #246

annonse – nelly, i love dogs

Hvilke andre TV-programmer enn Bloggerne, God Kveld Norge og God Morgen Norge ville du vært med i?
– Jeg er faktisk ikke sikker. Det måtte jo ha vært noen type reality, men jeg aner ikke hva det skulle vært. Kanskje 4 stjerners middag? Haha! Ville i alle fall ikke vært med på typ 71 grader nord. Det er jo helt krise ekstremt for meg.

Hvor mye penger bruker du hver måned?
– Aaaaltfor mye. Bare hus, mat og bil koster fort 30’000-40’000,- kr hver eneste måned. Også kommer sminke, klær, spise ute på restaurant, reiser, firmautgifter osv i tillegg. Dyrt å være voksen si.

 

 

Er du og søstra de lik hver deres foreldre, eller hva sier de som kjenner dere?
– Søsteren min Madeleine er ganske lik mamma. Jeg derimot ligner ikke på noen i familien min. Hehe! Lignet litt på en kusine av pappa som bor i USA da hun var yngre, ellers enn det er jeg ikke lik noen av de.

Er det PF eller du som blir spurt om bilder e.l når dere er ute sammen?
– Det kommer ann på hvem som stopper oss. Jenter kommer som regel alltid bort til meg, og gutter kommer som regel bort til han. Selv om folk oftest vil ha bilder av oss begge. Uansett utrolig koselig når dere kommer bort!

 

Hvor langt er ditt naturlige hår? Tror du at du noen gang kommer til å slutte med extensions?
– Det er litt lengre enn på bildet under. Det bildet er fra tidligere i år. Nå vokser håret mitt endelig skikkelig fort så det er veldig gøy! Om mitt hår noensinne blir langt og tykt nok til at det er i den stilen jeg liker, så kommer jeg selvfølgelig til å slutte med hair extensions. Meeeen det tror jeg ikke at blir med det første. Heldigvis kan jeg bruke bra tape extensions, så det er null stress!

 

Hva bruker du for å dekke over kviser? Du sier du har kviser, men kan ikke se noen på deg?
– Jeg har ofte kviser (spesielt under mensenuka..), men de blir nærmeste usynlige fordi jeg bruker riktige produkter. Etter at jeg har påført primer bruker jeg alltid DENNE concealeren til å dekke over alle kviser, også påfører jeg foundation etterpå. Da blir de basically usynlige. Helt amazing.

 

Har du noen hobbyer?
– Jeg vil jo si at hage er min største hobby. Jeg har jo mange interesser og mye av det faller jo inn under bloggen, og da blir det en del av jobben min. Men ja, hage er nok min største hobby. Elsker å pusle med blomster i hagen, og bare se at det vokser og blir vakkert!

Lærte du mye når du gikk kokkelinja og tok du med deg lærdommen videre etter videregående? Jeg har nemlig gått samme linje og nå er jeg kokkelærling😊 du er veldig pen og et forbilde for mange unge! Klem
– Tusen takk 🙂 Jeg lærte masse om mat på kokkelinja, og det er virkelig noe jeg har tatt med meg videre i livet. Det er jo så gøy å kunne lage mat fra bunnen av, og ikke bare varme opp ferdigretter. Jeg syns jo at det er veldig spennende med matlaging, og deler jo ofte matoppskrifter her på bloggen. Så ja, lærdommen kokkelinja er absolutt noe som er verdt å ta med seg videre i livet selv om man ikke skal jobbe som kokk.

 

Hvilke planer har dere for loftet i huset? Eller hva kunne du tenkt deg å bruke det til? Bruker dere rommet i garasjen til noe?
– Loftet våres blir brukt til lagringsrom. Det er utrolig hvor mye mer dritt man sparer på når man har plass. Haha! Rommet i garasjen blir også brukt som lagringsrom, men for mer hageting som gressklipper, løvblåser, verandamøbler om vinteren osv.

 

Hva er tenker du om at folk dumper dyrene sine før de selv drar på ferie?
– Jeg tenker at det er en helt spesiell plass i helvete til slike mennesker 🙂

 

Dere har jo ganske stort hus, så jeg bare lurer; hvor mye tid bruker du hver dag til å rydde og vaske huset?
– Det varierer. Men som regel rydder jeg huset i 45 minutter hver eneste morgen. Da får jeg unnagjort det meste av rydding og ting som må gjøres i huset. Dersom jeg skal støvsuge eller gjøre ekstra ting kan man fort slenge på en time til. Det er jo 220 kvm hus, så det er mye som må gjøres, i tillegg til at vi har en hage som vi også tar oss av. Gikk litt kjappere å rydde leiligheten min på Frogner som var på 38 kvm. Hehe! Men ville aldri flyttet inn i noe mindre heller.

Jeg elsker bloggen din, og du er så utrolig flink! Jeg lurer på hvor mye arbeid det egentlig er å ha en blogg?
– Så koselig å høre! Det kommer helt ann på hvor mye jobb man velger å legge i bloggen. Om man kun blogger 1 gang om dagen med bilder fra telefonen sin, så er det ikke så veldig mye jobb. Men om man blogger 2-3 ganger hver eneste dag, selger annonser selv, legger mye tid i kvalitet på bildene og gjør litt ekstra ut av bloggen, så blir det fort mye jobb. Dette er jo grunnen til at noen bloggere sier at det er null stress å blogge, mens andre sier at det er mye jobb.

 

Hvis du måtte eie en stor hund, hvilken rase ville du valgt?
– Jeg ville uten tvil hatt en border collie. Jeg har vokst opp med flere sånne hunder og de er helt nydelige! De er jo de smarteste og mest lydige hundene man kan få tak i, og de er amazing. Men jeg ville aldri hatt en slik hund nå, og det er virkelig ikke noe som passer til en vanlig livsstil.

Har man en border collie er man nødt til å gå 1-2 timer tur med den hver eneste dag uansett om det pøsregner eller er iskaldt. Så nei, ikke noe for meg eller de fleste vanlige familier. Kjipt at det er en av hunderasene som er blant de mest omplasserte, fordi folk ikke skjønner hvor mye jobb det er med den rasen.

 

Hvordan klarer du å få Chloe helt stille på bilder osv?❤️ Det er jo helt klin umulig å få til det med min hund!
– Hun er veldig lydig og hun elsker namme-nam. Så hvis jeg skal ta bilder av henne spør jeg henne bare om hun skal ha nammenam, men først må hun sitte og posere. Det er rett og slett er læringssak. Lille blogg assistenten. Hehe!

BUNADHER

 

 

Kunne du ha gått uten sminke offentlig? Føler du deg fin uten vipper og full face makeup?
– Jeg drar som regel alltid på matbutikken og posten uten sminke. Men om jeg skal “ut-ut” så sminker jeg meg selvfølgelig. Gidder jo ikke gå rundt i dasseklær uten sminke når jeg skal ut og finne på noe. Når det kommer til om jeg føler meg fin uten sminke så kommer det helt ann på dagsformen. Om huden min er uten kviser føler jeg meg fab, men om jeg er midt i mensenuka og trynet er fullt av kviser føler jeg meg ikke like fresh akkurat.

 

Hva bruker du på brynene dine? Syns alltid de er så fine!
– Jeg har brukt det samme produktet i flere år, fordi det er helt amazing. Det og en god pensel er det eneste jeg bruker, og det gjør at brynene mine blir superlette å forme og ser ut akkurat slik jeg vil! DETTE er produktet jeg bruker.

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

12 kommentarer
    1. Oh, that bunad Chloe has is just killing me! SO CUTE!! Wish my two cats would agree to wear something cute too… but they just won’t, never ever, nope! Haha! 😀

    2. Hei Stina! Lurer på hva du tenker om eco-friendly livsstilen? Om du har mye kunnskap om miljøkrisene osv? Jeg skulle så gjerne ønske at influencere/personer med større plattform snakket litt mer om det, og rett og slett endret litt på vanene sine (som å legge fra seg “fast fashion”, handle second hand, kutte ned på plastbruken, reduce&reuse, etc.) Selv har jeg ikke et høyt følgerantall, så ordene mine blir nok ikke hørt (enda), så alt jeg kan gjøre per nå er å opplyse litt her og der, å håpe at noen vil gjøre en forskjell!

      Ha en super dag<3

      1. Hva heter bloggen din? Vil gjerne lese siden jeg også er veldig opptatt av å leve et eco-friendly livsstil 🙂

    3. Hei.

      Jeg må bare kommentere påstanden din om hunderaser,og Border Collie.
      Det blir litt misvisende å si at en BC “MÅ” ha 1-2t tur hver dag.

      Ja, de må ha mye fysisk mosjon, sånn som forøvrig alle hunder bør få. Men det er faktisk viktigere at en BC får mental stimulig.
      De trenger en jobb, og det er ikke å gå tur, i timesvis.
      Man klarer ytterst sjelden å slite ut en BC med fysisk aktivitet.
      BC blir ofte understimulert,fordi de får for lite hjernetrim.

      Skal man trene f.eks en hundesport (Lydighet, Rallylydighet,Agility ++) så ja..BC er suveren.
      Men for gudsskyld, ikke anbefal folk å skaffe seg rasen, om de ønsker turkamerat.

      Og ja, BC er verden smarteste hunderase, men den kommer ikke ferdig trent😉

    4. Hvor er sofaen din fra? Og er det skinn eller stoff? Hvordan holder du den hvit og ren? Tenker på i forhold til selvbruning som kan farge av på den og fingre med rester fra brunkrem, og hundehår.. hehe.

    5. Er livet ditt virkelig så perfekt?
      Tjener du så mye bare ved å skrive noen ord på en nettside?
      Hva med mennesker som jobber FOR andre mennesker, som er syke, har kreft, psykiske sykdommer, gamle, barn med utfordringer som får utbetalt 19000kr i mnd?
      Hvorfor bruker du ALLTID filter på bildene dine?
      Bruker du 45min hver morgen på å gjøre rent i huset?
      Hvorfor viser du ikke kvisene dine?
      Du er virkelig heldig om livet ditt er så enkelt og ikke minst en jævla egoist!

    6. Den linken til det produktet du bruker for å dekke kvisene dine funker ikke. Kunne du legge ut en ny link eller si hvilket produkt det er? Jeg sliter med kviser selv og føler sminken bare ser kakete ut når jeg sminker over en kvise❤️ Håper jeg får svar❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg