Oppskrift: Verdens beste rømme-vafler!

annonse – na-kd

I dag er det den offisielle vaffel-dagen! Jeg syns sånne litt cheesy merkedager er morsomme. Da har man en ekstra god unnskyldning til å kose seg med vafler, og tenke på noe annet. Hehe!

Siden det er vaffeldagen i dag vil jeg dele favoritt oppskriften min på rømmevafler med dere. Disse er seriøst dødsgode, og er perfekte å spise hjemme eller lage med seg og spise på skogstur.

Selv hadde jeg alt jeg trengte i matskapet, så det er jo kjekt, så man slipper å dra ekstra i matbutikken!

JUMPSUITHER

Dette trenger du til 6-7 vafler
– 3 dl hvetemel
– 0,5 dl sukker
– 1/2 ts salt
– 1/2 ts finmalt kardemomme
– 1/2 ss vaniljesukker
– 1 dl lettrømme
– 2 dl melk
– 2 egg
– 75 gram meieri smør

JUMPSUITHER
Slik gjør du:
– Bland alt sammen, unntatt smøret. La det svelle i cirka 30 minutter
– Smelt smøret og ha oppi røren
– Stek i vaffeljern og avkjøl på rist. De blir skikkelig crispy og myke på innsiden om de får avkjøle seg helt på rist.
– Server med en rømmeklatt eller litt jordbær / bringebær syltetøy.
Håper det smaker!
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg