Ny hjemmestrikket genser!

Først og fremst må jeg bare si; Wow! For en utrolig positiv respons fra dere, om at jeg begynner å blogge igjen! Har fått så vanvittig mange meldinger både på Instagram, snapchat og her på bloggen, om at dere har savnet bloggen min skikkelig og syns det er så gøy at jeg begynner å blogge igjen! Det setter jeg stor pris på! ❤️

Over til overskriften på innlegget; I slutten av september lærte jeg meg å strikke for første gang i mitt liv. Jeg har alltid tenkt at det var kjedelig og vanskelig, så jeg har ikke giddet å prøve det ut. Men der tok jeg helt feil! Strikking er jo kjempegøy! Har fått helt dilla på å designe og lage mine egne klesplagg.

 

Det var litt vrient å lære teknikker i starten, og jeg må fortsatt google en del på diverse ting, men det var mye lettere å lære seg og strikke enn jeg trodde at det kom til å bli. Nå har jeg nettopp fullført min 6. genser! Det er jo helt vilt å tenke på!

Tidligere i dag ringte Victoria, og vi skravlet i telefonen et par timer, og da ble jeg endelig ferdig med denne genseren. Begynte egentlig på den for en god stund siden, men jeg liker å bytte litt på hva jeg strikker, så jeg ikke kun strikker med en mm strl på pinnene, så denne har blitt glemt litt bort. Men herregud så fin den ble når den endelig var ferdig! Er skikkelig fornøyd med den. Den er skikkelig chunky og varm. Perfekt til den årstiden vi er i nå!

 

Siden jeg designer alle genserne mine selv, har jeg ikke noen oppskrift å gi ut akkurat nå, dessverre. Får alltid veldig mange spørsmål om oppskrift så fort jeg legger ut gensere, så jeg kan like godt nevne det nå før dere spør, hehe!

I dag er det bursdagen til Per Fredrik så jeg startet dagen med å servere frokost på sengen til han. Det er en tradisjon vi alltid gjør på bursdagen til hverandre. Syns det er så koselig! Etterpå skal vi ut på restaurant og feire han. Det blir koselig ❤️

9 kommentarer
    1. nydelig genser. 🥰 Jeg har prøvd meg litt på hekling og strikking, men jeg har veldig dårlig tålmodighet og det blir fort lagt på hylla. men når jeg ser den fine gensern du har strikket så fikk jeg lyst til å hekle en. det ville vært så gøy å gått med eget heklet plagg. tror jeg skal prøve på det.
      håper bursdagen til Per Fredrik er fantastisk og at dere koser dere masse sammen på dagen hans. ❤

    2. Så fin genser da 🤩 Lærte selv å strikke i år, har blitt x antall sokker, pannebånd og luer, og nå en kjole. Designer også selv da eg ikke skjønner bæret av oppskrifter 🙈😂 Kan også tipse om at Drops har mange fine videoer med teknikker, men det visste du kanskje fra før 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg