Når vi får barn blir det dette kjønnet

I dag har jeg vært i bursdag hos tanten min i Mjøndalen. Vi var alle damene i familien min også fetteren min. Hehe! Han ble den eneste gutten blant 14 jenter. Haha! Vi er mildt sagt mange damer i denne familien. Den dagen jeg får barn er sjansen stor for at jeg får jenter, for å si det sånn.

Tante hadde laget masse god mat, og jeg spiste så jeg nesten rullet ut i hagen. Haha! Etter lunsj ble det full hagetour der jeg fikk masse inspirasjon til hva jeg kan plante i min egen hage.

De fleste av damene i familien min er mildt sagt veldig glad i blomster. Vi kan begynne å diskutere alt ifra hvordan blomster en bestefar hadde til hvilket slag av blomst vi har foran oss. Hehe! Så da skjønner dere hvor jeg har hage interessen min fra!

Liten funfact; min favoritt blomst i hele verden er den på bildet under. Den heter Lupin, og man finner den ofte i veikanter. Jeg syns den er så vakker at jeg nesten kjører av veien hver gang jeg ser slike blomster (neida, eller nesten).

Nå har Per Fredrik og jeg nettopp grillet litt. Det er så deilig vær ute i dag, og da er grilling helt perfekt! Kan vise dere i morgen hva jeg liker å grille når jeg skal gjøre litt mer ut av det enn bare pølser. Hehe!

 

 

22 kommentarer
    1. Så nydelige og sommerslige bilder! Du stråler! Elsker blomster selv også, det gjør så mye med humøret! fortsatt god sommer!

        1. Du er ikke aleine med å være glad i blomster!❤️ Jeg eeeelsker å plukke blomster! God sommer videre!❤️

      1. Det er ikke mannens gener som bestemmer kjønnet. Det er like stor sjanse for å få jente som å få gutt*

        *statistikk sier at det er 51,3% sjanse for at det blir en gutt, men det er veldig nærme 50/50 om det blir gutt eller jente

        1. Jo det er mannen som bestemmer kjønnet. Det kommer ann på sædsellen. Om den har x-kromoson, blir det jente og er det y ,kommer gutten..

    2. noen sier natt og dag, mens noen kaller de for stemorsblomster. kommer an på hvor i landet man bor. forglemmei skrev jeg litt feil.

    3. Det er mannen som har kjønnene i sædcellene. Vi har alltid eggceller som inneholden kromosom X, mens mannen har sædceller med både kromosom X eller Y. Så blir det x+x = jente og x+y = gutt 😊 hvis Per Fredrik fks har mye brødre og faren hans igjen har mange brødre så er det størst sjanse for at han har flest av Y kromosome, eller motsatt, hvis han har mye søstre, eller faren har mange søstre så er også dette arvelig i kromosom X 😁

    4. Det er sædcellen (altså mannen) som bestemmer hvilket kjønn det blir (x eller y kromosom).
      Eggcellen har x uansett 🙂

      xx = Jente
      xy = gutt

    5. Synes også lupiner er veldig fine, men de hører egentlig ikke til i Norge og fortrenger naturlig norske planter, siden de formerer seg ”for mye”.

    6. Synes også lupiner er veldig fine, men de hører ikke naturlig til her og fortrenge naturlig norske villblomster. De formerer seg ”for mye“

    7. Jeg kjenner tanten din:) hvertfall hu ene!💫hun jeg kjenner heter Åse!:)hun var engelsklæreren min på barneskolen!!hun har snakket mye positivt om deg!🌷er det hun som hadde bursdag? Isåfall kan du gjerne hilse fra meg!💛hun husker meg nok om du sier hilsen Martine i 7A på skolen du jobber på:)men nå begynner jeg på ungdomsskolen da!💫💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg