Nå blir det kjøkkenhage!

I fjor startet jeg et kjøkkenhage prosjekt på verandaen. Jeg kjøpte inn pallekarmer, masse urter, grønnsaker, jord og alt som trengtes og jeg hadde ferske urter og grønnsaker ute på verandaen helt til september / oktober. Det var så deilig! Jeg bruker jo mye urter til matlaging.

Men ofte trenger man bare litt her og der, og da er det jo perfekt å ha det i pallekarmer utendørs. Har man de på kjøkkenbenken blir det ofte veldig fullt om man skal ha 20 forskjellige urter, og alle liker seg ikke like godt inne.

Nå er jeg i full gang med å fylle opp pallekarmene igjen. Jeg har jo to stykker fra i fjor, også har jeg nettopp kjøpt en til. Sånn at jeg får ekstra god plass. Så langt har mye av det jeg plantet opp i fjor vokst opp igjen. Jeg kommer jo til å få veldig mye jordbær, for den har spredd seg godt utover halvparten av den ene pallekarmen. Hehe!

Nå har jeg kjøpt inn siste runde med urter. Jeg har allerede rukket å plante en del urter i tillegg til tomat- og paprikaplantene jeg selv grodde fra frø. Så nå skal resten gjøres hele ferdig. Ah, som jeg gleder meg til å kunne hente urter rett utenfor stua. Så deilig!

Skal legge ut fullt innlegg med masse beskrivelser av alt når det er 100% ferdig. Så det bør du følge med på om du vil prøve noe lignende selv. Det er jo så gøy og det gjør at man får litt mer lyst til å spise sunt og lage ekstra spennende mat!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg