Mine tidligere jobber

Kom over et morsomt innlegg på en annen blogg, der bloggeren fortalte om alle sine tidligere jobber, og jeg fikk lyst til å gjøre det samme. Jeg fikk min første jobb som 15 åring, og har jobbet i mange forskjellige jobber siden den gang. Jeg er så glad for at jeg fikk prøvd ut mye forskjellig, så jeg enklere kunne finne ut hva jeg ville bli.

Telefonselger Fulmfilment, Sorisso ++
– Min aller første jobb var som telefonselger da jeg gikk i 10. klasse. Begynte å jobbe der sammen med bestevenninnen min på den tiden, og vi hadde det så gøy! Har også jobbet to andre steder som telefonselger. Solgte alt ifra Krill til lodd. Hehe!

 

Gamlehjem
– Kommunen i Hokksund hadde et tiltak der de hjalp ungdommer med å få sommerjobber, så de hadde en start på CV’en sin, og jeg var en av de som fikk sommerjobb. Endte opp på et gamlehjem der jeg hjalp til med frokosten, trillet de gamle rundt i rullestol og lakkerte neglene dems og generelt bare var sosial med de. Skjønte tidlig at dette ikke var en jobb for meg, hehe.

 

Modell
– Siden første året på videregående holdt jeg på som modell ved siden av skolen. Jeg var innom et par forskjellige modellbyråer, og fikk litt jobber her og der. Er så glad for alt jeg lærte som modell, for det brukes mye på bilder den dag i dag. Ble ikke akkurat født flink til å posere, haha!

Fotograf T.V – Remi Salievski //  Fotograf  T.H – Rolf Ørjan Høgseth

 

Bloggen
Jeg begynte å blogge allerede da jeg var 17 år, og i starten tjente jeg veldig lite eller ingenting på det. Men jeg elsket det, og hadde en stor drøm at jeg en dag skulle klare å leve av det. Det var absolutt ikke en eneste sjel som trodde på at jeg kom til å få det til. På den tiden var det jo nesten ingen i Norge som levde av blogging engang. Jeg er så ufattelig glad for at jeg hørte på meg selv og aldri ga opp!


Mai 2012 // Hvem flere husker Jeffrey Campbell skoene? Savner de! 

 

Spar – Ferskvaredisken
– Da jeg gikk på førsteåret på kokkeskolen begynte jeg å jobbe i ferskvaredisken på Spar CC i Drammen. Husker jeg kjørte scooteren til og fra jobb etter skolen, i regn og sludd. Ingen skulle stoppe meg i å tjene noen ekstra kroner ved siden av skolen. Hehe.

 

Kokk La Scala
– Mens jeg gikk andre året på kokkeskolen fikk jeg meg en kveldsjobb som kokk på tapasrestaurant. Jeg jobbet ofte fredag og lørdag kveld. Vi var kun to kokker som jobbet på et bittelite kjøkken, han jeg jobbet med var superhyggelig og vi endte ofte opp med å ta noen drinker på jobben før jeg skulle ut på fester etter jobb. Det var litt av en tid!

 

Kiwi
– Sommeren før jeg skulle flytte til Bærum som 18 åring og bli kokkelærling, tok jeg en sommerjobb på kiwi. Jeg fylte på varer og satt i kassa. De jeg jobbet med var skikkelig hyggelige og jeg hadde det så gøy!

 

Kokk Strand
– Etter kokkeskolen begynte jeg som kokkelærling på strand gourmet restaurant i Bærum. Jeg fikk Tom Victor Gausdal (2. plass i bocuse d’or) og Erling Sundal (vunnet NM) som sjefer. Jeg hadde høye ambisjoner som kokk, og da passet denne plassen perfekt. Men etter noen måneder skjønte jeg at jeg ikke hadde noen lidenskap for yrket, og sluttet.

 

Servitør Glass
– Siden jeg sluttet etter noen måneder som kokkelærling, hadde jeg en del tid igjen av året før jeg skulle begynne på 3. vgs. Så jeg begynte som servitør på Glass i Drammen. Det var høyt tempo og mye kunder, og herregud som jeg elsket det! På kokkeskolen hadde jeg fått 5/6 i servitør-eksamen, så jeg var jo dritflink som servitør og klarte meg skikkelig bra. Jeg fikk mye tips og det var gøy å tjene skikkelige penger!


April 2012

 

WOW 
– Da jeg var ferdig med 3. året på vgs var jeg ikke sikker på hva jeg ville med livet mitt. Innerst inne ville jeg helst leve av bloggen, men jeg var ikke der hvor jeg kunne leve av den enda. Så jeg begynte å jobbe på WOW klesbutikk på Gulskogen senteret. Jeg jobbet som regel kvelder og da var det ofte stille i butikken. Mens jeg brettet klær gikk jeg alltid rundt og tenkte på bloggidéer, og hadde alltid med en skriveblokk på jobben der jeg skrev ned alle idéene mine.


Januar 2014

 

Som dere skjønner har jeg virkelig fått testet ut mye før jeg endte opp som blogger på heltid. Det jeg er mest sjokkert over når jeg tenker tilbake, er at jeg klarte å gå på skole, ha kveldsjobb og blogge samtidig. Nå var riktig nok ikke bloggen min av samme kvalitet som nå, men fortsatt.. Skjønner ikke hvordan jeg hadde energien til det! Samtidig hadde jeg et sosialt liv! Hadde aldri orket alt det nå, hehe!

Husker jeg pleide å stå opp 05:15 hver dag for å gå på skolen, kom ofte hjem i 21 tiden etter jobb, også blogget jeg. For en maskin jeg var! Sånn er det nok når man er ung og sulten på ting i livet, hehe!

 

8 kommentarer
    1. Hei! Du har veldig fine extensions og de ser «friske» ut. Jeg opplever at de floker seg og ser slitt ut allerede etter første dusj og at tapen løsner… Har du noen gode tips?

    2. Du er så sykt pen, vet du det? Pelle er så utrolig heldig som har deg, du virker genuint som en helt fantastisk person. Håper han vet hvor heldig han er som har deg. (Gjerne vis denne mld)
      Ha et fantastisk 2020, Stina og Pelle! Dere er begge utrolig inspirerende❤️

    3. hvordan har du klart å få så mange jobber? jeg har selv prøvd siden jeg gikk på ungdomskolen/vgs, men ingen ville ha mindreårige/ ingen erfaring. pga dette har jeg kun hatt 1 jobb, etter vgs da jeg var 19 til 20 år. begynte på utdanning i 3 år, og er nå ferdig. Nå sliter jeg veldig med å få jobber, og har mer eller mindre ikke noe erfaring annet enn den første jobben.. søker og søker, men ingen napp. har til og med vært rundt å gitt ut CV og søknad, still nothing. hvordan har du gått frem osv? kan du evt lage et innlegg på det?

    4. Gøy innlegg! Husker fra et tidligere innlegg at han du jobbet med i modellbyrået overtalte deg til å klippe bob for det ville gi deg større suksess i bransjen, og du lot deg overtale men angra etterpå for det ble helt feil for deg😂🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg