Mine planer for våren / sommeren 2020!

I dag pøsregner det og det er bare 3 grader ute. Lite som minner om vinter, og egentlig har det føltes ut som høst helt siden starten av september. Nå har det heldigvis vært noen dager her og der med sol, men det har vært mye regn også har det generelt vært ekstra mørkt i mørketiden siden vi ikke har hatt snø. Det er på denne tiden av året at det er fort gjort å havne litt i kjelleren.

5 måneder med høst er ikke akkurat det som gir oss mennesker masse giv, og januar er en såpass treg måned at dette året har allerede føltes ut som 4 måneder..! Men folkens; nå ser vi lyset i tunnelen. Nå er straks januar over, og da er det bare å komme seg igjennom februar og når vi er et godt stykke uti mars kommer vårtegnene, og da begynner det virkelig å bli lysere ute!

Selv syns jeg det er viktig å ha noe å se frem til, når januar føles utrolig lang. Så derfor har jeg skrevet en liste (#ListeStina) med ting jeg har lyst til å gjøre i vår / sommer som jeg gleder meg skikkelig til! Skriv gjerne ned ting du ser frem til også, så føles fort de 2-3 månedene igjen til våren mye kortere!

Ting jeg gleder meg til:

Spise på uteservering i vårsolen! Bildet under er fra April i fjor. Gleder meg!

Gå tur i skogen og finne vårtegn. Hestehov og hvitveis er så nydelig og gir så mye glede!

Pynte til påske med påskeliljer, stemor og masse andre fine blomster!

Dyrke mine egne blomster fra frø. Har allerede sådd er par forskjellige frøsorter, og jeg gleder meg til å la de vokse seg skikkelig store og plante de ut!

Feire 17 mai. Vet om en liten bærte som gleder seg til å pynte seg med bunad!

Pynte opp hele verandaen med masse lekre sommerblomster!

Komme igang med hageprosjektet. I år har jeg en laaaang liste med ting som skal gjøres i hagen, og det er mange prosjekter. Gud som jeg gleder meg til å endelig få en nydelig hage!

Gå i lekre sommerkjoler og ikke bare tulle meg inn i boblejakker!

Lage kjøkkenhage på verandaen med masse digg!

Gå til Folehavna med Chloe. Begynner nesten å grine av hvor fin stranda der er!

Dra til Stavern og spise is, se på fine blomster og kose oss på stranda! I år skal vi skaffe oss sykler, og jeg har så lyst til å sykle rundt i Vestfold til både Larvik og Stavern!

Være masse på Paddle board med Per Fredrik. Det er så gøy og koselig!

Kjøre rundt på el-sparkesykkel i Oslo og besøke alle morsomme og fine steder!

Dra på Ulastranda med Per Fredrik og Chloe, spise is og vasse i vannet!

Dra på konserter og festivaler med venninner!

Besøke Botanisk hage i Oslo. Har også skrevet ned masse andre steder jeg vil dra for hageinspirasjon!

Dra på skogsturer og besøke hytta til mamma og pappa!

I år skal jeg plante enda flere ripsbusker, blåbær og enda mer godt. Så det blir masse digg mat som skal lages i slutten av sesongen. Lagde ripsgele i fjor sommer og den spiste vi hver eneste dag i desember. Var så digg!

Grille masse ute! Om våren når jeg holder på ute i hagen pleier Per Fredrik og jeg å grille litt pølser og kose oss midt på dagen. Det er så koselig! Litt senere ut på sommeren griller vi litt mer “ordentlig” mat og koser oss med det!

Bestige et fjell til?

Masse turer ned til øya ved der vi bor!

Ta med Pia til Kristiansand og besøke Susanne, og bare kose oss rundt i den fine byen!

Double dates med gode venner!

Dra rundt på hagesentre og handle blomster!

Kanskje vi skal på telttur i år? Vi dro på det for et par år siden, og det var skikkelig koselig å sove i telt sammen!

Padle kajakk er også supergøy!

Trene styrke i hagen. Så deilig!

Og sist men ikke minst; sole meg masse, slappe av og nyte den magiske tiden av året!

Som sagt folkens; bare 2-3 måneder igjen så er plutselig våren her. Det blir deilig det!

8 kommentarer

Siste innlegg