Mine nyttårsforsetter

Selv om det er 1 februar allerede, tenkte jeg å dele mine nyttårsforsetter med dere. Kanskje dere satt noen nyttårsforsetter, og har allerede falt litt av? Da kan du ta dette som et tegn på å starte igjen på nytt. Og om du ikke lagde deg noen mål, så kan du jo kanskje ta inspirasjon av mine og skrive dine egne nå?

Her er i alle fall mine mål for året!

 

Null sukker – I 2021 kjørte jeg null sukker fra 1 januar til 15 november. I år har jeg lyst til å klare det like lenge. For meg betyr null sukker dette; null sukker fra godteri, kaker, brus, osv. Det gjelder også for potetgull, popcorn, osv. Hvetemel må også holdes til et minimum.

Om det er typ 1-5 gram sukker totalt i en porsjon med noe, går det greit. Siden jeg drikker alkohol ekstremt sjeldent, har jeg valgt at det skal være unntak, så jeg kan drikke drinker om jeg vil. Dette er slik jeg gjorde det i 2021, og det funket veldig bra!

Lage mye innhold – Jeg er supergira på å blogge igjen, og jeg gleder meg til å lage masse innhold til bloggen.

 

Trene mye – Jeg har ikke satt meg noe konkret mål for hvor mye jeg skal trene, og hvor trent jeg skal bli. Men det viktigste for meg er å trene mye og finne glede i det. Trene variert og få inn masse aktivitet i hverdagen! Elsker å gå på tredemøllen mens jeg strikker, danse, bokse med VR, løfte vekter, spinning og bruke romaskin. Er så heldig at jeg har maskiner og utstyr til å gjøre alt det hjemme!

Lære meg å strikke enda bedre – I starten av oktober lærte jeg meg selv å strikke. Jeg har aldri strikket før, så det har vært en mildt sagt bratt læringskurve. Men nå kan jeg allerede en del teknikker. Planen i år er å lære enda flere teknikker og bli superflink! Syns det er så gøy å strikke, og jeg gjør det masse mens jeg ser på tv om kvelden og går på tredemøllen!

 

Nyte å bli 30 (!!!) – På søndag fyller jeg 30 år! Altså. Hvor sinnsykt er ikke det? Føler at et kapittel i livet mitt er over, og at jeg nå går inn i det litt mer etablerte voksenlivet. Gleder meg!

Ta godt vare på meg selv – Bli enda flinkere til selvpleie vaner. Bare det å alltid smøre seg med body lotion etter en dusj, ta av sminken om kvelden, gidde å ta på spraytan, og ta vitaminer.

 

Ryddig hus – Jeg har fått ganske gode ryddevaner, og pleier som regel å ha det ganske strøkent her i huset. Så det vil jeg fortsette med, og også bli enda flinkere til å rydde opp rett etter at jeg har gjort noe så det alltid er ryddig.

 

3 kommentarer
    1. så mange bra nyttårsforsetter. ❤️ jeg har hatt et nyttårsforsett om å spise mindre kjøtt og det har jeg virkelig klart også. nå har jeg både lagd nydelige salater med pestopasta, vegetarpizza, stekt ris med grønnsaker og mye annet godt. har også prøvd mye vegetarprodukter og gleder meg til å prøve masse annet. ser ikke på meg selv som full vegetarianer, men semi vegetarianer. og det er vel der jeg kommer til å være. trives virkelig med det. kroppen føles bedre. ❤️ så noen ganger er det veldig godt med drastiske endringer. som deg og null sukker. ❤️ helt rått by the way! 👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg