Min største fiende

Dette kommer kanskje til å høres rart ut, og de fleste av dere må nok tenke seg om to ganger før dere tror dette.

Vet dere hvem min største fiende er? Meg selv. Det samme gjelder deg. Vår største fiende og vår aller beste venn er oss selv.

Det høres kanskje litt fucka ut. Men bare tenk på det. Hvordan din verden oppleves handler kun om hvordan du ser på den. Hvis du er en person som alltid fokuserer på negative ting kommer nok verden til å oppleves som ganske jævlig. Dersom du er en person som fokuserer på det positive derimot har du lettere for å se alt det gode i verden.

Som blogger har jeg selv opplevd det å være min største fiende på en merkelig måte. Jeg kan få så utrolig mange hatkommentarer, men det er helt opptil meg selv hvordan jeg takler de.

Om jeg har en god dag børster jeg de bare av meg og tenker “pytt pytt, samma det”, men om jeg har en dårlig dag krisemaksimerer jeg hatkommentarer og går helt i kjelleren. Hatkommentarene er som regel de samme, men hvordan jeg takler de avhenger kun av meg selv.

Slik er det med så utrolig mange ting her i livet. Bare se på hvordan du snakker til deg selv. Vi mennesker har fort for å si mye stygt til oss selv. Ville du fortsatt å være venn med noen som sa slike ting til deg? Neppe! Du ville nok ha droppet de etter relativt kort tid. Så hvorfor tillater du deg selv å snakke så stygt til deg selv?

Det er helt fascinerende hvordan enkelte mennesker får til de mest fantastiske tingene. Ofte er de akkurat like smarte og talentfulle som resten av verden, men det er noe oppe i hodene deres som sier at de kan få til noe.

99% av suksess handler faktisk bare om hva du selv gjør. Hvor mye du jobber for det, hvor mye du takler å gå igjennom for å oppnå tingene du ønsker. Her kan vi være vår egen verste fiende og gi opp etter en treningsøkt, eller vi kan være vår egen bestevenn og pushe igjennom hver eneste treningsøkt til vi når målet.

Så fort man innser at hele livet ditt avhenger av deg, og kun deg, åpnes det opp en helt ny verden. Selv om man gjerne vil håpe på det, så er det ingen som kommer for å redde deg, det er ingen som kommer for å gjøre jobben for deg, det er heller ingen som kommer for å trene og spise sunt for deg.

Du har også 100% valget selv på hva du skal gjøre i livet, hvilke mennesker du ønsker å ha / ikke ha i livet ditt, og hvor du vil leve. Ingen andre kan bestemme over deg, i alle fall ikke i et fritt land som Norge.

Hva velger du? Skal du være din egen verste fiende eller din egen bestevenn? Valget er kun ditt. 

 

0 kommentarer

Siste innlegg