Middags-tips: Enkel laks i folie!

I går lagde jeg favoritt laksemiddag min til Per Fredrik og meg. Det er en rett jeg har laget veldig mange ganger, som vi begge syns er skikkelig god! Den er sunn, enkel å lage og en smart måte å få i seg enda mer fisk på! Prøv den gjerne ut til middag selv, du kommer ikke til å angre!

Dette trenger du til 4 porsjoner:

4 laksefileter (pleier å kjøpe frosne fra first price, også tiner jeg de i kjøleskapet)

3-4 gulrøtter

2 paprika

1 Rødløk

2 avokadoer

1-2 sitron

Creme fraiche lett

Fetaost

5 tomater

Dill

Salt og pepper

Dette gjør du:

Laks i folie:

Sett på ovnen – 200 grader

Skjær av skinnet på laksen. Sjekk om det er noen bein og fjern de. Kutt opp i små biter.

Skrell og skjær opp gulrøttene, skjær opp paprika og 1/2 rødløk

Ha alt dette oppi folie, topp med creme fraiche, sitron, dill og pepper.

Ha i ovn i 15-20 minutter. Se ann tiden utifra hvor store laksebiter du har, og pass på at laksen ikke blir overstekt.

Tomatsalat:

Skjær opp tomater og 1/2 rødløk i små biter og bland sammen i en bolle. Mos fetaost og ha oppi. Her må du bare føle deg frem, avhengig av hvor mye fetaost du liker å ha oppi.

 

Guacamole: 

Mos avokadoer, ha oppi ca 2 ss creme fraiche, ca 3 ss sitron og pepper.

 

Anrett alt på en tallerken og nyt! Håper det smaker!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg