Mars garden tour! Stort bildedryss av hele eiendommen!

Nå som vi endelig er i mars tenkte jeg å starte med en hage tour. Jeg har lyst til å legge ut en full hage tour i starten av hver måned ut året. Jeg syns det er så gøy å se hvordan hagen utvikler seg i løpet av hver måned.

Selv om det ikke er noe som blomstrer enda i hagen, er det fortsatt gøy å se at nesten alt av snøen har smeltet og at det er vårstemning her. Også er det jo gøy å kunne se tilbake på disse bildene når vi er uti juni og hagen ser helt annerledes ut!

Så, uten å skravle mer; her er et stort bildedryss av hele hagen og verandaen!

Som dere ser er det ikke mye snø igjen her. Bare bittelitt akkurat der solen ikke skinner så mye. Elsker det! 

Har ikke kommet igang med å rydde og vaske drivhuset enda. Har bare rukket verandaen. Men herregud som jeg gleder meg til å rydde, vaske og fylle drivhuset med vårblomster om et par ukers tid. 

Er det én blomst jeg vil anbefale å ha i alle hager, så er det rhododendron. Den blomstrer utrolig fint i mai/juni, og resten av året lyser den skikkelig opp. Den er eviggrønn så den holder seg like grønn og fin året rundt.

Løytnantshjertene har såvidt begynt å titte opp. Jeg har lagt litt løs jord over de, så de ikke skal fryse. Det skal jo være litt kaldt fremover, så da er det greit å gå over de plantene som ikke bør fryse for mye.

Fine drivhuset mitt! Som sårt trenger en overhaling. Haha! Tenker å beise både verandaen og plattingen under drivhuset i mai. Det kommer til å bli så fresht og fint! 

Et par blomsterpotter som står klare til å bli plantet fulle med fine blomster. Og en jordbærvegg som jeg må få klippet vekk bittelitt dødt fra, haha.

 

Håper dere syns det var gøy med en liten hagetour. Som sagt tenker jeg å begynne med dette i starten av hver måned. Så følg med for å se det! Det kommer også mer hageinnlegg på bloggen fremover når hagesesongen kicker litt mer igang!

3 kommentarer
    1. selv om vinteren har gått over der du bor så tenker jeg hvor er trebladene fra høsten. Du er veldig aktiv ser jeg🥰 Kan du fortelle om når du begynner å rydde blomsterpottene og hva du gjør før det? Personlig kastet jeg alle blomstene i høstvinter, var ikke noe blomster i dem. Du har veranda som ikke dekker helt over den store blomsterpotten, har du nylig tatt dem ut?

    2. selv om vinteren har gått over der du bor så tenker jeg hvor er trebladene fra høsten. Du er veldig aktiv ser jeg🥰 Kan du fortelle om når du begynner å rydde blomsterpottene og hva du gjør før det? Personlig kastet jeg alle blomstene i høstvinter, var ikke noe blomster i dem. Du har veranda som ikke dekker helt over den store blomsterpotten, har du nylig tatt dem ut?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg