Livsfarlig for hunder!

I går våknet vi til et skikkelig snøvær. Det snødde store snøflak, og det var helt hvitt ute. Nå har det ikke vært noe snø her på en liten stund, så det var så koselig å se at snøen endelig er tilbake!

Jeg elsker jo når det er snø ute og det gjør meg så glad når det er helt hvitt og fint. Da blir det mye lysere, og alt ser så mye mer koselig ut!

Det er så idyllisk å bo her jeg bor. Rett utenfor vinduet er det små fugler som spiser, utenfor verandaen tusler rådyrene, og her inne er det fyr i peisen og varm chai-latte i tekoppen. Så koselig! Det er slike dager som dette som jeg er overlykkelig over å ha hjemmekontor.

Chloe er nok minst like glad i snøen som meg. Hun løper rundt ute på verandaen og leker i snøen. Når vi går turer pleier hun å løpe ut i grøftekanten og på jordet, der snøen er mye høyere også baser hun rundt. Siden det er veldig kaldt ute nå er hun ikke lenge ute av gangen.

Små hunder skal jo ikke være så lenge ute når det er veldig kaldt. Så det blir mest småturer de dagene det er mer enn -2 grader.  Her er det jo sjelden noe kaldere enn -4 grader, men jeg så at det var meldt hele -19 hos foreldrene mine i helgen. Herregud – det er kaldt det! Om man går ut med hunden når det er så kaldt er det jo faktisk livsfarlig for den!

Fant faktisk en oversikt over kuldegrader når det kommer til hunder som er kjekk å følge med på om du selv har hund. Selv pleier jeg å kle på Chloe ekstra godt når vi er på tur så hun ikke skal fryse mer enn hun trenger, også holde jeg turene korte. Det er jo viktig å passe på de små tassene på vinterstid så de ikke blir for kalde.

   

 Nå er det lunsjtid for Per Fredrik og meg. Så nå skal jeg lage meg en liten salat og noen kjøttboller, også skal vi se på Wahlgrens Warld. Elsker det programmet. Det er så morsomt!

7 kommentarer
    1. Hei stina! Lurer på hvilken rase Chloe er? Hun ligner sykt mye på min Chihuahua, med tanke på fargene🤩 veldig fin er hun iallefall!
      Hilsen ei som har fulgt deg nesten siden du startet blogging.

    2. Det er ikke livsfarlig for små hunder å være ute, men folk må selfølgelig bruke kjønn. Min CKCS på 6,5 kilo og jeg gikk 30 min tur i dag i – 12. Hun hadde på dekken. Passer selvfølgelig på at vi går i et viss tempo men hun hadde det helt supert på tur. Finnes mange fine dekken/hundesokker og div klær som hjelper hunder å holde på varmen. ☺️

    3. Hunder med kort snute bør også begrene intensiteten på turene på kalde dager, da det er vanskeligere for de å regulere temperaturen en hva det er for en hund som har lengre snuteparti 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg