Fikk helt sjokk i Stavern!

Ah, endelig er sommerværet her! Herregud så mye glede dette gir meg! Siden det var meldt fint vær i dag, avtalte Per Fredrik og jeg at vi skulle ta oss en tur til Stavern i dag.

Jeg har jo ikke vært i Stavern siden i sommer, og ante jo ikke hva som var åpent nå på grunn av korona. Men jeg sjekket litt opp på google maps og tripadvisor først, og der stod det at flere av restaurantene skulle være åpne.

Vel.. Vi fikk litt av et sjokk da vi kom til Stavern. Det var helt folketomt der! Følte det nesten var sånn “fikk dere ikke beskjeden? byen skal være tom i dag”, hahaa. Jeg har jo vært i Stavern et par ganger før, og da har det vært helt fullstappa av folk overalt. Jeg tenkte jo at det ikke kom til å være like mye folk der i dag, siden det var mandag, litt før sesong og pga korona.

Men at det skulle være så tomt, det hadde jeg ikke trodd. Seriøst alle restaurantene i byen var stengt, til tross for at det stod på google maps at flere av de skulle være åpne. Må tydeligvis alltid dobbeltsjekke facebooksidene, hehe. Men heldigvis var restauranten på Wassilioff åpen, så det var jo flaks. Så da fikk vi kost oss med en god lunsj der!

Dette er faktisk aller første gang vi er ute og spiser siden korona lockdown i Norge. Vet ting har vært åpent en stund, men jeg har vært ekstra forsiktig og har ikke villet ta noen risikoer. Men siden samfunnet har åpnet veldig mye, og vi er veldig nøye og forsiktige hele tiden tenkte jeg at det endelig var på tide å spise ute!

Etter vi hadde spist ruslet vi rundt i sentrum og ned til stranda. Det er jo så fint på stranda, og dere; der var det faktisk litt folk! Kanskje maks 10 stykker totalt, men mer enn ingenting. Haha. Skjønner at det er koronatid altså, men det er jo fullt lov å ta seg en gåtur ute fordet?

Ah, det er så fint i Stavern sentrum! Virkelig verdt å ta seg en tur dit bare for å rusle rundt i sentrum, via brygge og ned til festningene og til stranda!

Ingen tvil at vi skal tilbake til Stavern flere ganger i sommer. Da får vi bare dobbeltsjekke overalt at det faktisk er åpent, hehe!

11 kommentarer
    1. Skal til Stavern til helga og innom Ingunns hage før vi tenkte å tusle litt rundt i sentrum og satser på at de har noen åpne spise steder 🤞🏼☀️ Fine bilder, kule sko 👍

    2. Jeg har bodd der hele livet og alltid gått i sentrum, helt til jeg fant ut om stedet vedsidnav campingplassen 3 min unna, man kjører ned kysthospitalet, der er det virkelig amazing og gå langs kyst stien å se utover vannet, eller kjøre helt i enden av nevlunghavn sin kyst sti, og ta seg en is i Helgeroa, åsså fint og parkere på stretre camping og gå langs alle campingplassene

    3. Ikke kjemperart at det ikke kryr av folk en helt vanlig mandag, hehe. De fleste er jo på jobb, har hjemmekontor eller skole.

    4. Fineste byen 🙌 Og jeg er på jakt etter masse syrin trær. Så på det ene bilde ditt. Var det masse og hvor var de? 😁

    5. De fleste restauranter er stengt på mandager. Utenom høysesong. Det er liksom restaurantbransjens søndag. Så det var nok ikke bare pga korona 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg