Klar for å bli “Stina” igjen..

For 1,5 år siden ble jeg utbrent og deretter fikk jeg både angst og kom inn i en dyp depresjon. Jeg har prøvd vanvittig mye forskjellige ting for å bli frisk igjen, og jeg føler endelig at jeg faktisk er frisk.

Jeg tørr nesten ikke å skrive det, for jeg er redd for å falle tilbake igjen. Men fuck it, jeg skriver det og banker litt ekstra i bordet, hehe.

Det siste 1,5 året har vært tøft. Det har vært tungt og vanskelig å kjempe mot et hode som nekter å bli glad. Et hode som kun gjensier de stygge tingene jeg fikk slengt i ansiktet igjennom hele 2018, og et hode som nekter å gi slipp. I 2018 fikk jeg så jævlig mye dritt slengt mot meg. Tusenvis av hatkommentarer og en følelse av å stå i gapestokk gang på gang. Noe fortjent, men det meste ufortjent.

 

Det er vanskelig å være i en situasjon de fleste ikke skjønner seg på. Jeg har følt meg ekstremt ensom og misforstått, og det har nok gjort at jeg har gravd meg dypere og dypere inn i depresjonen. Det ble mye lettere for meg å ligge i senga og ikke stå opp, enn å stå opp og kjempe enda en dag.

Det er første gangen jeg faktisk åpner opp om dette, og jeg kjenner at det føles både godt og vondt.

Det føles godt å endelig være på et punkt i livet der jeg klarer å snakke om det, samtidig som at det gjør jævlig vondt å tenke på alt dette og jeg kjenner det knyter seg i halsen mens jeg skriver.

I 2018 slo livet meg hardt. Jeg fylte 25 år og voksenlivet inntraff, jeg mistet den eneste delen av inntekten min som var sikker så alt etter det har vært utrygt og det er det fortsatt, jeg fikk hat haglet etter meg på en ekstremt mye større skala enn noensinne, mistet venner som hadde stått meg nært, og jeg la meg ned og ga opp livet.

Å komme seg opp igjen har vært vanskelig, men endelig føler jeg at jeg er på vei opp igjen.

Jeg er klar for å bli Stina igjen. Hun som faen ikke lar seg pille på nesa, hun som jobber beinhardt for tingene hun ønsker, hun som spiser sunt og elsker trening, hun som elsker bloggen sin, hun som har lyst til oppnå ting i livet og har som har drømmer så store at folk bare rister på hodet, hun som tørr å gutse og hun som faen ikke gir opp.

Hun skal jeg bli igjen.

 

 

28 kommentarer
    1. Jeg digger deg, å syntes du er ei fantastisk søt, å dyktig frøken👌☺️ stå på, å ikke gi opp❤️ å ta vare på de som virkelig viser at de bryr seg om deg❤️

    2. Så innmari bra jobba, Stina! Jeg heier Så på deg!! Du er rå tøff! Takk som deler!🙏🏻❤️

      Ikke gi deg. Du er ett nydelig menneske med hjerte på riktig sted❤️🙏🏻

      Klem, Luna

    3. Kjempe tøft og åpne deg opp 😍
      Stå på Stina 😊
      Du kommer te å takle tøffe ting framover, med den gode/ positive innstillingen 😘

    4. Du er tøff som er åpen om dette, synes du3er kjempe flott jenta. Stå på

      og vet nøyaktig hvordan det føles.

      Har slitt med depresjon, angst, selvmordstanker og prøvd ta mitt eget liv flere ganger siden barneskolen.

    5. You are very brave to talk so openly about the painful time in your life! I tip my hat to you! Respect! I know how it is to be deep in depression, I’ve been there (very dark times, medications and all). You are very strong, you can come out of the darkness! You go girl! <3

    6. Ååå så bra at du åpner deg❤ Jeg forstår at hatkommentarer trekker deg ned, men jeg håper du også fokuaerer på de som trekker deg opp❤ Du kan f.eks skrive ned alt det godt folk sier til deg og legge det i en boks som du åpner før du skal sove. Det gjør jeg❤ Masse lykke til!

    7. Flott innstilling, Stina! Med den innstillingen kommer du sjukt langt! 😀 Du er sterk og töff! Dette klarer du! GOALS! <3 Vi må desverre i kjelleren innimellom, for å bli sterkere mennesker tenker jeg! Jeg er der selv, jobber meg stadig oppover, og föler mer sterkere og sterkere! Deilig fölelse! Stor klem! <3

    8. Heie på dæ🤩 Æ har også gått igjænnom depresjon, å d e jævli vanskelig. Har ennu ikkje kommet mæ heilt, men d du skriv hjælp vældi♡ Skjønne ka du mein me å føl dæ ensom å misforstått.
      Du e stærk, d ska du vette. Du e verkeli ett forbilde Stina❤🤩

    9. Heie på dæ🤩 Æ har også gått igjænnom depresjon, å e enda ikkje heilt åver d. Du e verkeli tøff som tørr å skriv om d. Hadde aldri klart nåkka sånt!
      Du e heilt nydeli, å verkeli ett fantastisk forbilde🤩❤

    10. Hei. Leser bloggen din innimellom, jeg er mye eldre og ikke helt i din målgruppe. Men du har alltid slått meg som en tvers igjennom god jente. Jeg mener personlig at folk som hetser andre skulle blitt straffeforfulgt. Hadde samtlige møtt opp på døren din å sagt alt det stygge de skriver, til deg face2face hadde snuten henta de tvert. Det er ikke noe mindre vondt for deg å lese det stygge “folk” klarer å lire av seg. Jeg føler så med deg ❤️ Og det er så lett for meg å si at du må heve deg over dritten.. Men det er ikke annet å gjøre før det kommer ett lovverk som beskytter folk mot sosiopater. Du må føre en indre dialog med deg selv hvor du fokuserer på det som er bra, du har en fantastisk mann, dere har god økonomi, fint hus osv osv alt du har jobbet for å få. Stay strong gurl, no dog can piss on a moving car. Love and respect, håper datra mi blir like kick ass som deg kjære!

    11. You got this gurl! Du kommer til å vinne, og du kommer til å bli Stina igjen! 2020 er ditt år❤️ Har fulgt deg lenge, og savner den “boss bitch” attituden du hadde i videoene dine og i blogginnleggene😻 Digger når du blogger om f.eks dine sterke meninger, eller når du prater om viktigheten av trening, når du blir sånn hardcore i tonen haha! Den motiverende energien din har en tendens til å smitte over, hvertfal på meg! 🙂 Ver ikke om du kjenner deg igjen i det jeg prøvde å formulere her haha, men poenget er at jeg digger når du bare eier deg selv og tør å ta plass. Heier på deg❤️

    12. Heier på deg!! <3
      Lett å føle ekstra på det kjipe når man er så flink til å ta aktive gode valg for seg selv men likevel blir nedfor – men du er flink til å være bevisst på dine egne handlinger og det hjelper mye på varigheten. Likevel er det nesten ikke til å unngå tilbakefall eller hvertfall perioder som minner om det, og da er det viktig å tenke på at det er greit å ha noen kjipe perioder så lenge det ikke tar helt over – og at alle som lever har det til en viss grad.

      Har også tenkt litt på, men kun spekulasjoner fra min side, at det er veldig mye lettere å trigge dårlige følelser som sinne og tristhet når man er sliten – og du som har historikk med blant annet utbrenthet burde kanskje også (om du ikke allerede har det) sette deg litt inn i avspenning og aktivitetsavpassing, for å opprettholde en god balanse mellom aktivitet og hvile. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg