Hjemmelaget jordbærsyltetøy – Oppskrift!

Som jeg nevnte i det forrige innlegget, så skulle jeg dele oppskriften på dødsgodt hjemmelaget jordbærsyltetøy. Dette er en oppskrift jeg har brukt i åresvis, og den er både enkel og supergod! Syltetøyet kan fryses ned, så du har til hele vinteren!

Dette trenger du:

♥ 2 kg jordbær

♥ 1 Certo frysepose

♥ 400 gram sukker

 

Slik gjør du:

Start med å skjære av stilkene på bærene, og del opp hver bær i cirka 4 deler.

Deretter veier du opp hvor mye bær du har. Så moser du halvparten av bærene.

Så blander du frysepulveret med sukkeret. Også blander du det med alle bærene i en stor røre. Rør til alt er blandet perfekt.

Så er det bare å fordele syltetøyet i bokser som du kan ha i fryseren. Jeg kjøpte disse boksene på Meny, men du får sikkert tak i like på de fleste matbutikker.

Dette syltetøyet er så godt, og mye bedre enn det man kjøper på butikken! Jeg spiste det sammen med hjemmelagde hveteboller, og det var dødsgodt!

4 kommentarer
    1. Kan du lage en ny morgen og kveld rutine + vaske sminkekoster video? Altså oppdatert

    2. Det så nydelig ut. Tok meg tilbake i tid til jeg var barn og vi var og plukket jordbær i åkeren hjemme, som mamma rørte til syltetøy. Sååå godt😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg