Jeg måtte ta en pause..

Nå er det 9 dager siden sist jeg skrev noe her inne på bloggen og oppdaterte mine sosiale medier. Jeg kan ikke huske å ha hatt en så lang bloggpause noensinne, men nå nå trengte jeg det.

Når Farmen Kjendis kom på tv skjermen, ble det fullt helvete for meg. På tv ble det vinklet som at jeg var verdens særeste og mest kresne person, som nektet å spise noe annet enn pasta(hviket var langt ifra sannheten), og det endte med at det ble full mediestorm og det kom mye hat.

Jeg hadde begynt på medisiner (det er ikke jern og b12 jeg referer til her) som totalt ødela matlysten min og gjorde meg ekstremt kvalm, og da ble innvoller som hadde blitt fordervet, grøt med melk som hadde blitt sur, potetsuppe med møkkete potetskrell ikke noe jeg klarte å spise.

Jeg hadde også fått en ekstremt dårlig start på oppholdet mitt. De andre deltagerne hadde hatt månedsvis til å forberede seg, og de satt også isolert på hotell i flere dager før de sjekket inn på gården, fordi dette er en såpass heftig ting å bli med på at man må bli akklimatisert. Jeg derimot fikk et par timer til å gjøre meg klar, jeg sjekket inn på hotellet dagen før farmen og stod med crewet og pakket bagen min til 03:30 på natten, og i tillegg spydde jeg 3 ganger i helikopteret.

Så ja, jeg fikk en helt ræva start på oppholdet mitt og det gjorde nok at maten ble ekstra vanskelig. Jeg fikk i meg litt mer mat i slutten av oppholdet, men jeg hadde allerede blitt så dårlig at det var ikke forsvarlig av meg å fortsette. Jeg gikk jo faktisk ned over 3 kg på den uka jeg var der, og for meg som allerede veier lite, så sier det sitt om hvor lite jeg faktisk spiste.

Som dere skjønner så er det jo mye mer til historien enn det som kommer frem på tv. Det er kjipt for meg å se så ekstremt mye hat og nærmest trusler bli rettet mot meg når sannheten faktisk ikke kommer godt nok frem.

Det ble en ekstremt stor mediestorm hvor det ble så mye hat, ryktespredning, spekulasjoner og drit at jeg måtte bare stenge helt. De siste to ukene har jeg såvidt vært ute av døra, fordi dette har trigget så sterk sosial angst at jeg faktisk ikke tørr å være rundt masse mennesker.

De siste par ukene har helt ærlig vært helt jævlige. Jeg har jo vært åpen om at jeg har slitt med angst og depresjoner, og jeg måtte rett og slett ta en pause for å ta vare på min egen psyke så jeg ikke skulle falle ned i en mørkt hull igjen.

Jeg håper i alle fall at de fleste av dere skjønner hva som var greia med farmen innen nå, og at vi kan legge denne ballen død. Nå er det tid for meg og oss alle å gå videre, og jeg kommer ikke til å snakke noe mer om dette her på bloggen. Nå er jeg ferdig med å forklare og forsvare meg. Nå skal jeg fokusere på tiden fremover og mitt eget liv. Ikke noe drama, ikke noe hat, men bare fokusere på alt det fine.

Til slutt; tusen takk til dere skjønne lesere som har sendt meg meldinger og har lurt på hvordan det går med deg og sendt meg kjærlighet. Det setter jeg så stor pris på. Kjærlighet betyr mye når det er så mye hat.

Jeg valgte å stenge kommentarfeltet her på bloggen for en uke siden, og det kommer jeg til å holde stengt til psyken min er bra igjen. Om du vil få tak i meg, kan du gjøre det på DM på insta @stinablogg.

 

Jeg har brukt denne pausen til å tenke mye over hva jeg ønsker å gjøre fremover, og for å avslutte innlegget med noe positivt; jeg skal begynne med YouTube igjen! Jeg savner skikkelig å lage videoer og dele livet mitt med dere på den måten, og jeg kommer fortsatt til å blogge mye, men nå skal jeg endelig igang igjen med videoer. Det blir gøy! Fremover blir det mye fantastiske ting som skjer, og det er mye å glede seg til, så selv om det blir en mediestorm iblant; så lar jeg ikke det knekke og stoppe meg!

3 kommentarer
    1. De fremstiller folk som de «vil» på slike programmer og de som tror sannheten kommer frem får bare tro det. Alle reality programmer er like, sånn sett. Håper du har det bra og klarer å se fremover, som du skriver! Heier på deg🤩❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg