Jeg lovte meg selv å ikke gjøre det..!

I fjor sådde jeg massevis av frø med både grønnsaker, erteblomster og solsikker. Både tomatene, paprikaen og solsikkene ble suksess! Agurken, erteblomster og jordbærene derimot, helt fiasko, haha!

Jeg hadde egentlig lovt meg selv at jeg ikke skulle gidde å så frø i år. Det tar jo opp mye plass også er det en del jobb.. Men så begynner det å klø i hagefingrene mine da, og da klarer jeg ikke å dy meg!

Så jeg endte opp på Plantasjen, og kjøpte en hel haug med nye frø. I år skal jeg heller prøve meg på blomster istedenfor grønnsaker. Erteblomster prøvde jeg meg såvidt på i fjor uten hell. Så jeg prøver på nytt i år! Det er jo dødslekkert med erteblomster som kan klatre opp i et espalier i hagen. Også dufter det helt himmelsk! Også kan jeg klippe av buketter hele sommeren! Så i år kjøpte jeg tre poser med det, også får vi se hvordan det blir. Jeg krysser fingrene!

Kjøpte også masse solsikker. Det er så gøy! Disse kan bli opptil 2 meter høye! Så disse har jeg lyst til å plante i hagen for en skikkelig statement look!

  

Fant masse forskjellige fine blomsterfrø, som jeg gleder meg til å prøve ut. Allerede nå kan jeg så både erteblomster og revebjelle (som jeg hadde fra før av), mens resten må jeg vente bittelitt lengre med. Skal holde dere oppdatert etterhvert om hvordan prosjektet går!

2 kommentarer
    1. Et tips fra en gartner, legg erteblomst frøene i vann et døgn før du sår dem, så spirer de lettere. Knip av blomster hele tiden, da lager den masse nye knopper gjennom sesongen. Husk også å gjødsle i sommer. En liten neve blåkorn HVER uke, så hardu store og flotte sommerblomster gjennom sommer og høst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg