Jeg gikk meg vill i skogen..!

I dag har jeg virkelig vært på langtur med Chloe! Vi skulle egentlig bare ned til Ulastranda en tur og rusle litt rundt der, men så hadde jeg googlet litt rundt i forkant og visste sånn halvveis om en tursti rett ved som kunne være fin å gå.

Spontan som jeg er endte jeg plutselig opp på stien, og det ble en lang og helt nydelig tur! Jeg har ikke gått noe særlig innover i skogen ved Ulastranda før, men det var virkelig noe man burde gjøre!

På runden jeg gikk stakk jeg opp på “Klokkeråsen”. Der fikk jeg se den nydeligste utsikten noensinne! Jeg fikk se utover hele Ulastranda, og det var virkelig litt av et syn. Det var hav så langt øyet kunne se!

Jeg fant ingen vei videre fra utsiktstoppen, så jeg ruslet ned igjen til stien og gikk ganske langt før jeg til slutt rotet meg litt halvveis bort. Jeg hadde som sagt bare halvveis googlet før jeg dro hjemmefra, og det var ingen mobildekning så jeg valgte til slutt å snu og gå tilbake igjen.

Hadde allerede gått i nesten 2 timer når jeg spurte noen om veien videre og fikk beskjed at det var minst 45-60 minutter hvis jeg skulle gå videre. Siden jeg hadde gått i nesten bare oppoverbakker og tatt en tur oppom utsiktstoppen var det raskere å snu. Det er jo som de sier “Ingen skam i å snu”, haha!

På veien tilbake gikk vi forbi et utrolig fint tjern så Chloe kunne drikke litt vann. Når vi gikk ned til vannet vaket det, så jeg tenkte “her er det fisk”. Når vi kom nærmere så vi at det var frosker! Sykeste er at de stakk ikke avgårde engang. De bare stod under vannet og chilla mens Chloe snuste på de!

 

Alt i alt ble det en veldig fin tur på cirka 2,5 time hvor vi fikk gått i masse oppover og nedoverbakker, trent skikkelig godt, sett den vakre naturen og vi fikk opplevd en ny natursti!

Jeg skal virkelig bli flinkere til å google meg frem til fine stier rundt i Sandefjord området som jeg kan utforske. Naturen her er jo så nydelig, så det må jeg virkelig utforske og oppleve mer av!

8 kommentarer
    1. Hei;) fine bilder:) jeg har begynt å abonnere på YouTube kanalen din:) men lurte på om dette koster noe i mnd?

    2. Synes det er så flott at du kommer deg ut på tur og inspirerer andre til å gjøre det samme! Er ikke slik at bare fordi man liker sminke og mote er man ikke en turjente😁 Var helt nydelig utsikt fra den toppen og håper du legger ut flere slike bilder💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg