Jeg fikk meg litt av et sjokk..

For en måned siden sådde jeg månedsjordbær (smaker som markjordbær og gir avling flere ganger ila sommeren), og i dag var det endelig på tide å prikle de. De har vokst ekstremt langsomt.. Så langsomt at jeg nesten ga de opp. Men jeg lot de stå i vinduskarmen og fortsatte å vanne de. Nå hadde de blitt såpass store og sammenskviste i klynger at det var på tide å prikle (potte om) de. Jeg fikk meg litt av et sjokk..

Da jeg sådde de stod det at det kunne bli 60 planter. Jeg trengte ikke så mange, så jeg sådde bare halve posen. Vel.. Da jeg begynte å ta de fra hverandre, og plante de i potter innså jeg at det var ekstremt mange flere enn 30 planter der..

Jeg priklet og priklet, og ble mer og mer paff for hvert brett jeg hadde plantet de i..

Det ble hele 200 (!!!) planter! Altså. Whaaat? Jeg plantet to og to planter sammen, fordi det rett og slett ikke var plass til 200 planter, og jeg fjernet til og med de aller minste, så det var sikkert 250 totalt. Altså, hva skjedde her? Haha!

Chloe var hos dyrlegen tidligere i dag, så hun lå på teppet ved siden av meg og sov mens jeg priklet. I skrivende øyeblikk ligger hun og sover på stolen ved siden av meg. Litt selskapssyk i dag, hehe!

Nå står de på walk in closet mitt og noen av de i stua.. Det var den eneste ledige plassen i huset. Haha. Både kontoret og stua er fulle av små planter nå!

Nå har jeg jordbær til den store gullmedaljen i sommer. Haha! Disse er også “perennial” aka stauder, hvilket vil si at de er flerårige, så nå får jeg jordbær i mange år fremover. Helt nydelig!

4 kommentarer
    1. Du har så grønne fingre <3 Misunnelig..haha:) Kan du forresten lage en liten video med Chloè? Hun er så skjønn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg