Hus til 9 millioner? Hvor mye veier jeg? 71 grader nord? Bryllup? Inntekt etter korona? – Ukens spørsmål #292

annonselenker

Hvis du hadde muligheten, hadde du reist på ferie til utlandet?
– Per definisjon har jeg jo hatt muligheten frem til nå. Men ikke faen om jeg ville reist ut av Norge midt i korona krise. Pleier alltid å reise mye om vinteren siden det er da jeg har størst behov for å reise. Så det er jo kjipt å ikke kunne reise i år, men herregud, det er mye som er kjipt for oss alle i år pga korona, så det er bare en fillesak i forhold til andre ting mange må gå igjennom.

TOPPHER

 

Har du og Per Fredrik hatt bryllupet deres eller har dere hoppet over det?
– Vi har ikke hatt det enda. Hadde jo egentlig tenkt til å gifte oss i 2020 eller 2021, men så kom jo korona da. Har ikke lyst til å begynne og planlegge noe bryllup før vi vet at alt er tilbake til vanlig igjen med korona. Det er jo mange som skal gifte seg i sommer, og det hadde ikke jeg turt å satse på. Kjedelig å ikke kunne klemme, danse og ha det gøy med alle gjestene når man først gifter seg. Munnbind korona bryllup blir liksom ikke helt det samme..

 

Hvor lang tid tok det å få istand hele hagen?
– Vi rev hele hagen i 2019 og bygde mur. Det var først i mai 2020 at vi begynte å plante noe i hagen og gjøre noe. Kan legge ved en gif som viser hvordan hagen utviklet seg fra april til slutten av sesongen. Fikk gjort ekstremt mye på en sesong for å si det sånn, hehe!

Når flyttet du fra foreldrene dine?
– Jeg flyttet ut hjemmefra da jeg var 18 år. Begynte som kokkelærling i Bærum, så da flyttet jeg dit. Men jeg fikk kyssesyken og fant ut at jeg ikke ville bli kokk, så da endte det med at jeg flyttet hjem igjen og fullførte tredje året på vgs, også flyttet jeg rett til Oslo etter det.

 

 

Kunne du vært med på Bloggerne igjen?
– Nei, det tror jeg ikke. Følte at det tok vekk så mye glede fra livet mitt. Hver gang jeg skulle gjøre noe gøy eller spennende skulle de være med, og da ble alt veldig kontrollert av filmingen. Det er en helt annen ting å knipse noen bilder når jeg gjør noe, eller filme litt her og der selv.

Men når du har et kameracrew hengende på deg hele tiden som sier “gå dit, skru ned musikken, gjør sånn, osv” så kjente jeg at det ble ikke så gøy lengre. Jeg er takknemlig for at jeg fikk være med i to sesonger, men jeg er glad for at jeg selv sa stopp etter andre sesong.

Hva er det beste med å bo i Sandefjord?
– Naturen og klimaet. Her er det så mange fine strender, kyststier, skogsturer og generelt sykt fin. Også er det jo generelt mye mildere temperaturer hele året. Når det er -18 hos mamma i Hokksund er det typ -5 her. Så det er jo ganske digg! Det er jo mye lengre hagesesong her også, så det er en bonus for meg! Også er det ikke lengre til Oslo enn at jeg kan svippe innom med bilen når enn jeg vil. Kjenner jeg er glad jeg ikke bor i en liten leilighet i Oslo nå i korona, slik jeg gjorde da jeg møtte Per Fredrik.

 

Skal du være med på 71 grader nord?
– Hadde litt lyst til det i fjor og snakket med Jon Arne Riise om det da vi var på Vixen, siden han har vært med på det. Men skjønte fort at det ikke hadde vært noe for meg. Jeg elsker å gå på turer i fjellet, men jeg hater å være våt og kald, klatre i fjell og gjøre helt sinnsyke ting. Så jeg er redd det ville ødelagt mye av turgleden min. Så nei, jeg har ingen planer om å være med på det. Men man skal aldri si aldri.

 

Har økonomien din minsket etter korona?
– Ja absolutt. Bedrifter går konkurs og må permittere tusenvis av ansatte. Da sier det seg selv at de ikke bruker like mye penger på reklamebudsjetter. Men jeg tror vi alle har fått oppleve av økonomien har minsket etter korona kom til Norge, så det er ikke noe unikt med min bransje der.

 

Hvor mye trener du?
– Som regel liker jeg å kicke igang dagen med 100 minutter på tredemølla, der jeg powerwalker i oppoverbakke. Gjør det faktisk nå mens jeg skriver, hehe! Men det er dager der jeg ikke har energi om morgenen til det, og da passer jeg på å være veldig aktiv utover dagen sånn at jeg får beveget kroppen nok. Merker hvor viktig det er for psyken min å trene, så derfor jeg prøver å få gjort det hver eneste dag.

 

Hva gjør du med planter og grønnsaker fra ifjor? Du sier du skal så tomater, paprika osv fra frø, men du hadde det ifjor også. Overvintrer du det eller hva gjør du?
– Jeg pleier aldri å overvintre hverken tomater, paprika, osv. Det er det ikke noe vits i å gjøre. Skal jeg overvintre 30 tomatplanter krever det mye plass og jobb, så det gidder jeg ikke. Beste er å så tomater i midten av februar og paprikaer i januar.

 

Hvilke influencere er du mest close med?
– Jeg har ganske mye kontakt med Sofie Nilsen og Andrea Sveinsdottir. Også snakker jeg med Sophie Elise, Julianne (pilotfrue), Elise Dalby, Caroline B.E en gang iblant. De fleste influencere bor jo et stykke unna meg, og nå er vi også midt i en pandemi, så det er ikke så ofte vi får møtt hverandre.

Hvilke produkter bruker du til håret? Syns håret ditt alltid ser så fint ut!
– Takk! Jeg bruker DENNE sjampoen, DENNE balsamen og DENNE hårkuren. Bruker også DENNE oljen i håret, og da påfører jeg et par dråper lengdene på håret når det er nyvasket og fortsatt litt fuktig. Brukt disse produktene lenge og er så fornøyd med de!

Hvor mye veier du og hvor høy er du?
– Vet at veldig mange kommer til å føle på kroppspress dersom jeg begynner å snakke om hva jeg veier. Jeg er kun 160 cm og er bygget veldig liten og nett, og veier såpass mye under gjennomsnittet i Norge at jeg vet at jeg kan ikke snakke om hva vekten min er.

 

Hva koster huset deres?
– Det ble taksert til 6’500’000 for noen år siden, men det var før vi hadde pusset opp ferdig, utvidet hagen, bygget mur og satt opp villaport. Det var også før det kom nabohus som er mye mindre enn våres som gikk for over 8’000’000. Men vi snakket med megler vi kjenner for en stund siden og da regnet han med at huset vårt var verdt mellom 8 og 9 millioner. Vi kommer til å ta en ny takst på det til sommeren, for det er jo viktig å vite, så det blir spennende å høre hva de sier da!

 

Hvordan får du så fin hud? Husker du slet mye med kviser før.
– Ja, det er ganske rart å tenke på hvor ekstremt mye kviser jeg hadde før. Telte over en gang og hadde jeg 40 kviser samtidig. Nå har jeg kanskje en liten en her og der. Så det er en ekstrem forskjell.

Produkter har virkelig hatt alt å si for huden min. Så dere kan få en oversikt her på den jeg bruker: Rens (HER), toner (HER), dagkrem (HER), nattkrem (HER). Ansiktsmaske for kviser (HER), ansiktsmaske for fuktighet (HER).

Dersom jeg får kviser bruker jeg DENNE som jeg tar på om kvelden og dagen etter er kvisen nesten helt borte. Dette er produkter jeg har brukt lenge og som har hjulpet meg helt ekstremt, så håper de kan hjelpe dere også!

Hva var det produktet som fjernet dunhår i ansiktet igjen?
– Regner med du mener DENNE? Den funker supert til å fjerne små dunhår man har i ansiktet. Alle mennesker, uansett kjønn har hår i ansiktet. Fjerner man de dunhårene legger sminken seg så sykt mye bedre og den den blir mer jevn og resultatet blir bedre.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

7 kommentarer
    1. Hei!

      Tenkte bare å tipse deg om at cyclopentasiloksan, et vanlig innhold i kremer, er på ingrendientslisten i dagkrem/nattkremen din.
      Det er et stoff som EU vurderer å forby, da man ikke helt er trygg på hvor hormonforstyrrende det er.
      Det er blitt ulovlig å selge dette i sjampoer og ting man skyller av, men er enda ikke forbudt i kremer og sånt (som fordamper).
      Tenkte å bare tipse deg, det er mange som ikke er klar over dette enda 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg