Hus-Størrelse, Korona, Bo på Gård, Å være kjent ++ Ukens spørsmål #280

annonse – bubbleroom, ellos

Har du ridd på hest før?
– Foreldrene mine har gård, så jeg bodde jo på gård i 20 år. Men jeg har alltid vært livredd for hester, så jeg har kun ridd på hest en gang i hele mitt liv. Da var jeg cirka 8 år gammel og søsteren min leide meg rundt på en hest i den ene hesteinnhegningen. Husker jeg var livredd, haha!


Hvor gammel er du?
– Nå er jeg 27 år. Fylte 27 den 5 februar, så er de 93′ modell. Er det ikke rart hvordan vi skriver 93′ modell akkurat som vi snakker om biler? Haha!

 

Hvor mange kvadratmeter er huset deres og tomten deres?
– Huset er 220 kvadratmeter også er tomten på cirka 820 kvm. Hadde faktisk ikke peiling på hvor stor tomten var, så jeg måtte inn på finn.no og bruke kartet der for å måle opp.

Hvordan har du det for tiden med tanke på korona?
– For meg går det helt ok. Det er mye vanskeligere å være sosial og finne på ting enn det var før, så det gjør jo at jeg føler meg litt innestengt og det gir meg ikke akkurat veldig mye inspirasjon og kreativitet til bloggen. Men nå begynner jo samfunnet å åpne opp delvis igjen, så det er jo fint. Men jeg er virkelig ikke den som dette har gått hardest utover i det hele tatt, så jeg skal virkelig ikke klage. Det er jo utrolig mange på verdensbasis som har dødd og mistet noen de er glade i, og det er virkelig de vi burde tenke på i en tid som dette!

Hvor lenge har du og Per Fredrik vært sammen?
– Vi ble sammen 12 september 2015, så om noen måneder har vi vært sammen i 5 år. Shit så fort tiden har gått! Eller. På en måte så har det jo skjedd så mye, og vi har opplevd så mye fint, at det er jo veldig logisk at det har gått såpass lang tid, hehe!

Kommer du til å selge mer klær på tise?
– Prisen på frakt i Norge er så sinnsykt dyr. Det koster fort 150,- kr bare for frakt. Så jeg tjener såpass lite på det at det ikke er noe poeng for meg å bruke masse tid og energi på det. Jeg syns det er mye mer koselig å gi bort klærne til veldedighet, så da gir jeg heller klærne til Fretex enn å selge de.

 

 

Har du tenkt til å få en hund til eller et annet dyr?
– Nei, virkelig ikke. Siden både Per Fredrik og jeg jobber hjemmefra har jo Chloe selskap basically hele tiden. Så hun er sjeldent alene. Men hvis jeg hadde hatt en “vanlig” jobb der Chloe endte opp med å være mye alene hadde det selvfølgelig vært annerledes, så det kan det hende vi hadde skaffet en hund til for å gi henne litt selskap.

 

Hvorfor valgte dere å bo i Sandefjord, og angrer du på at du flyttet fra Oslo?
– Da vi ble sammen bodde jo jeg i Oslo og Per Fredrik bodde rett utenfor Sandefjord. Vi visste at vi hadde lyst til å kjøpe hus, og i Oslo får man seriøst ingenting for pengene sine. Huset vårt (med utsikten og alt) hadde sikkert kostet 30 millioner i Oslo, haha. Jeg hadde ikke lyst til å flytte til hverken Hokksund eller Drammen, og siden Per Fredrik var fra Sandefjord ble det naturlig at vi begynte å se etter hus der. Vi så jo både i Sandefjord og Tønsberg, og var innom en og del hus før vi fant drømmehuset vi bor i nå. Og nei; jeg angrer ikke på at jeg flyttet fra Oslo. Jeg elsker roen jeg har her i Sandefjord, og de gangene jeg savner litt urban-liv er det bare å sette meg i bilen også er jeg i Oslo på litt over en time.

Og hvor flott er det ikke i Sandefjord? Bare ta en titt på bildene under!

Når var ditt første ekte forhold?
– Har hatt noen useriøse forhold før jeg ble sammen med Per Fredrik, men vil ikke si at noen av de forholdene var “ekte”. Når man er såpass ung som jeg var så blir ikke ting såå seriøst akkurat, haha. Men Per Fredrik er den første jeg har hatt et ordentlig forhold med.

 

 

Hva var det som fikk deg så interessert i hage og blomster?
– Det er litt morsomt, for når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine hadde de jo en stor og flott hage som mamma stelte med. Men jeg hadde aldri noe interesse da. Jeg syns jo at det var sykt fint med blomster, men det var det. Når jeg flyttet til Oslo og bodde i leilighet hadde jeg heller ingen interesse. Men når Per Fredrik og jeg kjøpte oss hus og jeg fikk hage begynte interessen å vokse sakte mer sikkert, og en vinter fikk jeg helt hang-up på å lære om blomster og planlegge hagen, og siden da har interessen vært veldig stor. Jeg kommer jo også fra en familie som er veldig glad i hage, og besteforeldrene mine drev gartneri med blomster og grønnsaker i Lier, så jeg hadde det nok også litt i genene mine, selv om det ikke kom frem før jeg var sånn 24 år, hehe!

Farger du bryn eller vipper?
– Jeg begynte å farge brynene mine i sommer, siden de ble bleket i solen, også har jeg bare fortsatt med det. Jeg farger de hjemme med DENNE fargen fra depend. Funker sykt bra og er virkelig å anbefale!

 

Hvordan er det å være en kjent person?
– For det meste er det bare gøy og herlig. Jeg får jo så mange nydelige meldinger av dere, og de betyr så mye! Føler jeg har verdens beste fans! Men selvfølgelig så er det jo noen baksider av “medaljen” også. Jeg må alltid passe på hva jeg sier, og hvis jeg sier EN liten ting feil så blir jeg hengt ut og får sånn 3000 hatkommentarer. Så ja, det har sine negative sider også, men mest positive og det er jo derfor jeg har holdt på i over 10 år nå.

GENSER – HER

 

Hvilken selvbruning bruker du?
– Jeg har brukt DENNE fra cocoa brown i mange år, og det er uten tvil min favoritt. Den gir ekstremt jevn farge, så man blir ikke flekkete eller skjoldete what so ever, også varer fargen i nesten en hel uke. Også er den superbillig!

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

11 kommentarer
    1. Hei. På snap i dag gikk du tur i skogen. Hvor var dette? Så veldig fint ut. Jeg bor i Sandefjord og trenger tur tips til meg og hunden min.

    2. Når har du lyst på barn?
      Hva skal du i sommer?
      Hva synes du om naturlig skjønnhet, å gå uten sminke i hverdagen?

    3. Ang frakt på post hvis du skal selge mer klær, så anbefaler jeg å bruke helthjem.no. Er pakken max 5kg så koster det 75kr og da er sporing inkl i prisen 😉

    4. Ang frakt hvis du skal selge mer. Anbefaler å bruke helthjem.no. De tar 75kr (5kg) og dette er inkl sporing. Koster litt mer om pakken er tyngre enn 5kg da. Også slipper du å reise ned til posten, du bare legger pakken i postkassen din også henter de den.

    5. Ang frakt hvis du skal selge mer. Anbefaler å bruke helthjem.no. De tar 75kr (5kg) og dette er inkl sporing. Koster litt mer om pakken er tyngre enn 5kg da. Også slipper du å reise ned til posten, du bare legger pakken i postkassen din også henter de den. 😉

    6. Er det ikke båndtvang der du gikk med hunden din (i skogen og på stranden)? Eller lar du hunden gå fritt?
      Dersom det er hundeområdet uten båndtvang er det greit, men ellers få bånd på hunden! Husk at det er forbudt å ha hunden løs utenom spesielle områder.

    7. Hvilken størrelse har du i den hvite toppen/genseren på nederste bilde her? Utrolig fin! Men opplevd at klær fra bubbleroom kan være litt liten i størrelsen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg