DIY – Slik kan du lage din egen høstlyng-krans!

I går lagde jeg en superfin krans til å henge på døra i høstlyng. Jeg har jo sett sånne kranser som dette rundt på hagesentre i det siste, men da koster de fort 400-500,- kr. Selv syns jeg at det er litt vel stiv pris for bare en krans. Tipper jeg ikke er den eneste som syns det?

Derfor lagde jeg rett og slett min egen, og prisen; 60,- kr. Så jeg kan lage 8 kranser selv for prisen av 1 hos hagesentre, hehe! Det er superlett å lage sin egen krans, og det tar heller ikke lang tid.

Det som er kjekt med å lage den selv, er at du kan velge farger og utseendet helt selv, også kan du jo lage et par ekstra som du kan ta med i vertinnegaver når du blir bedt til venner / familie?

For å lage krans trenger du:

– Høstlyng i den fargen du liker. Til Halloween er oransje perfekt! (jeg brukte 2 hele planter med høstlyng).

– Stålring til krans. Fåes kjøpt veldig billig på søstrene grene. Vet også at panduro har, men disse koster litt mer.

– Ståltråd (helst i grønn). Kjøpt på søstrene grene.

 

Dette gjør du: 

– Klipp av all lyngen helt nede ved røttene og legg alle i samme retning utover gulvet.

– Lag små bunter, og surr ståltråden noen ganger nederst på bunten, og deretter legger du bunten inntil stålringen og snurrer rundt til den er festet godt.

– Fortsett rundt hele kransen til den er helt dekket. Legg hver nye bunt med den rosa blomsterdelen inntil roten til den forrige.

Vipps så har du en superfin krans som du kan henge opp på utgangsdøren, inne i stua, i drivhuset eller som jeg gjorde: sammen med fuglehuset så fuglene har noe å stå på når de står i kø for å spise. Vi har seriøst 6 matstasjoner til småfuglene, og enda så står det sånn 10 fugler i kø hele tiden, haha.

Prøv gjerne ut selv, og send meg gjerne bilde på DM instagram @stinablogg. Elsker å se når dere prøver DIY prosjektene jeg legger ut!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg