7 Grunner til å trene!

Januar: og da er det på tide å gjøre litt gode endringer i livet! Selv har jeg begynt å spise skikkelig sunt og kommet litt igang med treningen.

2020 skal bli et kickass år for meg, og det skal være det året der jeg gir god næring til kroppen og behandler den bra! En ting som er viktig for kropp og sinn er trening, og her er 7 gode grunner til at du bør trene!

Psyken – Det er mange studier som viser at trening kan hjelpe dersom du er deprimert, og det hjelper også som forebygging. Det er også bra generelt for psyken å trene. Om du har en dårlig dag eller en dårlig periode, bør trening virkelig være en prioritet i livet ditt!

 

Hverdagen – Om du er i god form blir det lettere å takle hverdagen. Det å gå opp trapper, bære handleposer, leke med barna dine og alt generelt blir mye lettere om du er i god form.

 

Selvtillit – Det er jo ingen hemmelighet at trening strammer opp kroppen, og det gir ofte en god selvtillit når man føler seg stram og fin! Selv om utseendet alene ikke bør være hovedgrunnen til å trene er det jo en fin bonus, hehe!

Energi – Når du trener får du generelt mye mer energi i hverdagen. Nå som det er kalde og mørke vintermåneder er trening ekstra viktig så du ikke havner i zombiemodus!

 

Selvstendig – Er du sterk trenger du ikke så mye hjelp fra andre til å klare ting, og du kan være mer selvstendig. Deilig følelse!

Forbrenning – Muskler forbrenner minst 3x mer kalorier enn fettet på kroppen din (dette er i hvile, ved trening er det enda mer). Så om du går opp i muskelmasse går også forbrenning din opp. Les mer om det HER.

 

Spise sunt – Her kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg syns personlig at det er mye lettere å spise sunt når jeg trener. Da går jeg liksom inn i treningsbobla, og blir mye mer bevisst på å spise de rette tingene for å få maksimalt ut av treningen. Kanskje det blir lettere for deg å spise sunt dersom du også trener?

 

Trener du? Hvis ja; hvorfor og hva?

12 kommentarer

Siste innlegg