Gravid symptomer, Barnerom, Sukkerfri challenge, P-piller ++ Ukens spørsmål #299

annonse

Hadde du noen symptomer når du var gravid?
– Ja. Hadde veldig sterk luktesans, laks luktet helt sinnsykt ekkelt. Ble stuptrøtt på ettermiddagen, fikk helt sinnsyke cravings, puppene ble hovne og vonde, fikk fet hud (har tørr hud til vanlig) og masse kviser.

Hvor skal barnerommet være?
– Siden jeg kun bruker kontoret / sminkerommet til å sminke meg er planen å gjøre om det til barnerom. Tenker å sette inn sminkebord på walk in closet. Da er barnerommet vegg i vegg med soverommet så det er jo veldig fint. Også blir det i samme del av huset som stua er.

Hvordan holder du plantene du har ved TV-en så fine og voksende?
– Passer egentlig bare på å gi de nok vann. Sjekk med en finger i jorda om du er usikker. Også har jeg stor nok potte. En gang iblant (1 x per mnd cirka) gir jeg de langtidsvirkende næring. Thats it egentlig, hehe!

Hva slags drivhus har du? Hvor er det fra og hvor stort er det?
– Drivhuset mitt er fra Vitavia. Heter sirius 1300. Det er 13 kvm. Syns det er perfekt strl. Hverken for stort eller for lite. Men det er ekstremt vanskelig å sette sammen. Så det er det eneste minuset. 

Hva bruker du til å farge brynene dine?
– Bruker DENNE fargen. Syns den er så bra! Den setter seg kun i hårene og ikke på huden, og det er alfa omega for meg. Farget brynene mine på morgenen i dag, og på bildene her kan dere se hvordan brynene mine ser ut med kun litt brynsgele og ikke noe annet.

Blir du noen gang sliten at hunden din krever så mye? Passer en Jack russel jente nå og den fotfølger meg overalt
– Hahaha, JA! Chloe er veldig oppmerksomhetssyk og skal ha kos hele tiden. Så det kan være veldig slitsomt. Men det hjelper å få «slitt» henne ut litt. Jeg går lange turer med henne og lar henne leke fritt i hagen, og da blir hun mye mindre masete. 

 

Hvilken selvbruning bruker du? Syns du alltid er så brun!
– Takk. Er ganske blek naturlig siden jeg nesten aldri tar solarium, så er helt avhengig av DENNE selvbruningen. Den gir skikkelig jevn og fin farge! Også blir jeg faktisk skikkelig mørkebrun av den. Elsker den!

Føler du deg bedre eller verre etter at du sluttet med hormoner (prevensjon) om du brukte det før?
– Gikk på p-piller frem til høsten 2020. Slet mye med angst og depresjon, og sluttet da på p-piller som et av stegene for å bli frisk igjen. Når jeg gikk på de var jeg lik hele månedene og kjente ikke noe til hormoner. Men når jeg sluttet på de begynte jeg å merke hormoner veldig godt, og jeg blir ganske hormonell. Haha. Men heller det enn alle de bivirkningene jeg fikk av de pillene.

 

Hva het den salongen du var på her om dagen?
– Det var Karin kosmetiske som ligger i Oslo sentrum. Der har de massevis av behandlinger, og de som jobber der er så dyktige og behagelige mennesker. Anbefales!

 

Hvor ofte tar du vekk ugress / rydder i hagen?
– Cirka en gang i uka. Prøver å gjøre det samtidig som jeg går over med kantklipper. Jeg har en ganske ny hage, det var jo bare jord her frem til våren 2020, så det har ikke blitt altfor mye ugress enda heldigvis.

Hvilken foundation bruker du
– Jeg bruker DENNE. Den gir masse glød og dekker over alt av urenheter. Perfekt for meg som har tørr og kvisete hud, hehe!

 

Hva tenker du om sukkerfrie alternative / kunstig søtning under graviditet og til små barn?
– Tenker å holde meg sukkerfri igjennom hele graviditeten. Også vil jeg vente så lenge som mulig med å gi barna mine noe som helst sukker. Men jeg får ta det som det kommer.

Hvor er vannspeilet fra?
– Det kjøpte jeg på Clas Ohlson for 150,- kr. Tror det het “metal tray”.

 

Tips til sukkerfri / sunn snacks om man får skikkelig søtsug? Sliter med å holde meg unna sjokolade
– Sukrin sin sjokolademousse er helt amazing. Kjøper bare en liten pulverpose som blandes med melk og står i kjøleskapet noen timer, også får man en mousse som metter cravings og smaker amazing!

 

Blir veldig tørr i huden på kroppen, tips til god krem å smøre seg med?
– Føler med deg der! Er supertørr i huden selv, så DENNE body lotionen er et must. Den gir masse fuktighet, trekker inn fort og gir mye glød!

Hvilke symptomer gjorde at du fant ut at du hadde graviditet utenfor livmor?
– Begynte å blø og fikk ekstreme kramper, og var helt sikker på at jeg hadde mistet. En uke etter dro jeg til legen for å sjekke HCG nivåene, og fikk beskjed om at jeg fortsatt var gravid. Men magefølelsen og smertene sa noe annet, så jeg dro rett på legevakten etter å ha snakket med søsteren min og gynekolog på sykehuset.

 

Hvor kjøpte du den du sjekker om du har eggløsning? Og hvordan bruker du den?
– Den kjøpte jeg på farmasiet.no. Når jeg får mensen registrerer jeg det i maskinen, også forteller den meg hvilke dager jeg må sjekke etter eggløsning. Det er fra dag 8 i syklusen man begynner å sjekke, og for meg fikk jeg “maksimal” på eggløsning på dag 12 denne måneden.

Men eggløsningen kan variere fra måned til måned, så det er derfor det er kjekt å bruke en slik. Også sier den ifra når du kan begynne å ta gravidtester med monitoren.

Hvor er de hvite sneakersene fra?
– De er fra twentyfour. Elsker de, og dette er jo andre paret jeg har av de. Haha!

 

 

Er det kun ditt hår du har nå, eller er det fremdeles hair extensions?
– Det er hair extensions. Mitt eget begynner faktisk å få litt lengde, men ikke fyldig eller langt nok enda. Bruker 60 cm tape hair fra luxushair.no. De har det beste håret! PS; rabattkoden stinablogg gir alltid 10% rabatt!

 

Selger du noen ganger klær du ikke bruker lengre? Du har så mye fint jeg kunne tenkt meg til min egen garderobe
– Jeg har tre nieser som har endelig blitt store nok til å arve klær fra meg. Resten går til veldedighet. Har solgt på Tise for lenge siden, men det blir så sykt mye jobb, og jeg liker heller å gi bort.

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

8 kommentarer
    1. Spennende å følge deg da jeg er i samme båt ang prøving! Har du noe tips til noen andre typer selvbruninger? Ser den du tipser om ikke bør brukes under graviditet eller amming… sliter med å finne en som er bra og ikke altfor dyr 🙈

    2. Hei!

      Dine innlegg om det å prøve å få barn er veldig inspirerende. Jeg vil og prøver også å få barn. Kjæresten min tar det som det kommer, men jeg vil gjerne ha. Hvor tidlig er det best å ta graviditetstest ? Har kanskje prøvd 2 mnd etter uttak av pstav.. krysser fingrene for deg også🤗

    3. Husk at kunstig søtning er kreftfremkallende. Det er heller ikke anbefalt å gi kunstig sørning til barn. Barn trenger ikke annet enn det sukkeret de får i seg gjennom mat og frukt.

    4. Hei. Har du merket til noe oppblåst i magen etter eggløsning? Evnt noe smerter nederst i mage og korsrygg? 🙂

    5. Hei. Vil bare si at Metode testene er lite sensitive. De slår senere ut enn feks Makesure og Babyplan, selvom det står tidligtest på pakken. Jeg er tidenes testetøs, og har testet testene i samme urin, flere ganger. Vet ikke om du er medlem på babyverden-forumet, men der har alle samme erfaring.

      Jeg håper du er gravid og krysser fingrene for det. Masse lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg