Feire julaften på stranda?

For noen dager siden var jeg på Ulastranda, og det var så nydelig vær! Jeg ble helt overrasket over hvor varmt det var. Vi er jo midt i september, og enda var det så varmt at jeg måtte ta av meg jakken min! Altså, hvor digg er ikke det?

Når jeg kom ned til stranda ble jeg nesten litt sjokkert. Det var så høyt vann, at nesten halve stranda var borte! Har ikke sett Ulastranda sånn før, så det var litt rart! Det er sikkert vanlig i byer med hav-vann. Men her i Sandefjord blir det ofte sykt høyt vann om høsten.

Utenfor huset vårt har vannet gått 50 meter lengre inn mot huset vårt. Det hender til og med at halve sentrum i Sandefjord er under vann. Bare sånn 20 cm eller noe, men jeg blir like overrasket hver gang. Haha!

Uansett. Det var så deilig på stranda. Bølgene var kjempehøye, og det var så nydelig å bare nyte utsikten. Chloe koste seg skikkelig, og var i full fart (på bildet under) rundt på stranda for å hente pinnen sin!

Nyter hver eneste dag på stranda så lenge jeg kan, før det plutselig blir vinter. Selv om det nesten aldri blir snø her da. Så om jeg tipper rett, kan jeg nok dra på stranda på julaften også. Haha!

Husker når jeg var liten og lærte om Australia, at de har sommer når vi har vinter. Da fikk jeg høre at de ofte var på stranda på julemorgen. Tenk så rart det hadde vært!

Tenk om jeg skulle hoppet over 3 nøtter til askepott på julaften, ogdratt på stranda i Sandefjord istedenfor? Kanskje en ny tradisjon? Haha!

1 kommentar
    1. Hehe, jeg var nettopp 7 mnd i Australia og da feiret jeg julaften på et hostel i Sydney, også dro vi på Bondi Beach på kvelden og drakk 🙂 Merkelig følelse haha, men var greit med ett anderledes år! Lille julaften var det dagsfylla med nisseluer og bbq på stranda, men var gøy det også. Selvom litt trist å FaceTime med de hjemme mtp tidsforskjell og de hadde spist julemiddag og sånn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg