Favoritt strender i Sandefjord! – Guide!

Enten om du er ny-innflytter i Sandefjord eller du skal på ferie i Sandefjord i sommer, tenkte jeg å tipse dere om noen av mine favorittstrender. Selv flyttet jeg til Sandefjord i 2016, og jeg elsker denne byen! Men det har tatt en stund å bli kjent med stedene i byen, og jeg skulle veldig ønske at noen hadde laget en guide jeg kunne titte på da jeg flyttet hit. Så nå som jeg endelig begynner å bli kjent med byen, kan jeg lage en guide til dere! Lagre gjerne dette innlegget som bokmerke, så du enkelt kan finne det når du trenger tips til hvor du kan dra på stranda i Sandefjord!

Jeg er som sagt ny-innflytter, så jeg vet sikkert ikke om alle stedene man kan dra på. Så om du ser at jeg ikke har tatt med favoritt stranden din; rop ut i kommentarfeltet så får vi alle sammen noen tips om nye strender!

ULA

How to: Parker på Ula Marina parkeringsplass, og følg veien bort til “Ula badestrender” (google maps viser vei). PS; denne stranden hører til Tjodalyng, som ligger i Larvik, men den er såpass nærme Sandefjord at jeg tar den med. 

Dette er uten tvil min favorittstrand! Her er jeg året rundt og det er helt nydelig der. Var der faktisk i både desember og januar, siden det ikke var noe som helst snø. Hehe! Man parkerer nede ved brygga, og det er så koselig å se alle båtene som farter ut og inn og fisker. Det er en liten cafe ved stranda som serverer is, brus, alkohol og lett mat. De har seriøst den beste vaffelen noensinne. Ved Ula er det to strender, det er den store som er selve Ula stranda, også er det en liten som heter “Strandviken”, som du kan sjekke dersom det er proppfullt på Ulastranda. Det er også en camping rett i nærheten.

VØRA

How to: Bare google Vøra badestrand, så er det skiltet veldig tydelig hvor du skal parkere og gå for å komme til stranda. Superlett!

Denne stranda er superlang og veldig fin! Dette er av hva jeg vet, en av de aller mest populære strendene i Sandefjord. Så her kan det fort bli ganske fullt om sommeren. Det er jo ikke uten grunn, hvit og stor sandstrand er populært!

SKJELLVIKA 

How to: Google maps: “Skjellvika” og følg veianvisningene, fra parkeringen ser du stranda, så det er lett å finne frem. 

Dette er nok den mest barnevennlige stranden, i og med at det er sinnsykt langgrunt der. Her er det litt sandstrand, men det er mest gress siden mesteparten av stedet er en stor gresslette. Her pleier det å være en kiosk, men jeg har ikke vært nok på denne stranda til å vite om åpningstidene.

 

FOLEHAVNA 

How to: Søk “3739+XG Sandefjord” på google maps, så finner du parkeringsplassen. Følg kyststien mot Folehavna til du kommer til stranda. Det er cirka 1 km å gå. 

Dette er en liten gjemt perle. Denne stranda har jeg stoppet innom så mange ganger på veien til Folehavna fort, og det er et fint sted å dra til både for å sole seg, og også ta en dukkert når man har vært på gåtur til Folehavna fort. Stranden er ikke den største, men siden det er en liten gåtur bort dit, tror jeg ikke at det er så mange som drar dit.

KJERRINGVIK 

How to: Denne stranden ligger i Tjodalyng, ganske nært Ulastranda. Kjør til Kjerringvik sentrum. Det er en parkeringsplass rett før du kommer ned til selve sentrum. Cirka ved fjellvikveien 2-7. Det pleier å stå skiltet ganske greit. Gå ned til sentrum. Stranda ligger midt i sentrum. 

Dette en en fin strand om du er i nærheten av Kjerringvik. Sentrum av Kjerringvik er utrolig idyllisk, og det er verdt å ta turen bare for å gå forbi husene med fine hager som ligger tett i tett rett ved stranda. Det er to smale og lange strender der. Obs; her kan det bli litt fullt med folk, så kom tidlig.

NORDRE TRUBERVIKA

How to: Skriv inn “Tallakshavn” på google maps, så kjører du til du finner parkeringsplassen rett ved. Det er ganske enkelt når du først kommer dit, og det er en liten parkeringsplass og en større lengre inn. Følg Kyststien mot Tønsberg Tønne til du kommer til “Nordre Trubervika beach”. Går du litt lengre kommer du til Strandvika. 

Dette er en svær og land strand med god plass. Stranden ligger rett ved skogen. Dette er perfekt strand om du har lyst til å jogge frem og tilbake langs stranda.

STRANDVIKA 

How to: Skriv inn “Tallakshavn” på google maps, så kjører du til du finner parkeringsplassen rett ved. Det er ganske enkelt når du først kommer dit, og det er en liten parkeringsplass og en større lengre inn. Følg Kyststien mot Tønsberg Tønne til du kommer til “Strandvika”. 

Dette er en perle av en strand. Helt nydelig, og det er verdt gåturen! Her skal det visst være ganske mye ly, så det skal være ganske deilig å sole seg her!

 

Håper dette innlegget ga deg litt inspirasjon til hvor du kan dra og bade i sommer. Skriv gjerne i kommentarfeltet om du har noen favorittstrender som ikke var på denne listen!

6 kommentarer
    1. SÅ mange fine steder, Stina! Skulle ønske jeg hadde noen fine strender i nærheten av der jeg bor altså! Klemsi! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg