Et enkelt triks for å være lykkelig

Jeg tror de fleste av oss kan kjenne oss igjen i at hverdagen kan gå opp og ned. Plutselig kommer det noe som velter hele dagen din, og du går helt i kjelleren. Eller kanskje du bare ikke har lyst til å stå opp om morgenen, fordi du har null motivasjon?

Da skal jeg lære deg et triks.


Dette trikset har jeg lært av Tony Robbins. Han er en av USA’s største og flinkeste lifecoacher og har endret livet til utallige mennesker over hele verden.

Trikset er ganske enkelt, men herregud så effektivt det er.

Jeg gjør dette hver eneste morgen når jeg våkner opp og når jeg skal legge meg. Om jeg føler meg nedfor i løpet av dagen gjør jeg trikset igjen.

Trikset er; si 5 ting til deg selv som du er takknemlig for, og 5 mål du har.

Hvorfor funker dette så bra?

Når du klarer å fokusere skikkelig på ting du er takknemlig for, går stressnivåene i kroppen ned og man føler seg mindre nærvøs og stresset. Man blir glad for at man har så mye flott i livet, og man klarer å se på ting på en mye bedre måte.

Når du forteller deg selv målene dine klarer du å se fremover, og gjerne forbi det negative som er i livet ditt akkurat nå. Det gjør at du føler en hensikt med livet, og det gir deg den ekstra driven til å komme deg ut av senga og kicke igang dagen.

Jeg har lest utallige selvutviklingsbøker og dette er uten tvil det beste trikset jeg har lært. Det funker skikkelig, og det er virkelig noe jeg anbefaler alle dere der ute å gjøre.

 

3 kommentarer
    1. Dette tipset trengte jeg akkurat nå😍 Mål og takknemlighet fungerer faktisk som kjempegod bensin for hjernen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg